cookie problemer
Fra : Thomas Purkaer

Dato : 16-04-02 08:02

Hej

Mente ellers jeg havde lidt styr på cookies men nej

$machine_id = $HTTP_COOKIE_VARS["machine_id"];

if ($machine_id == "")
{
$query = mysql_query("SELECT * FROM machines ORDER BY machine_id DESC");
$machine_id = mysql_result($query,0,"machine_id");
$machine_id++;

setcookie("machine_id",$machine_id,time()+3600);

mysql_query("INSERT INTO machines (machine_id,ip,host,created)
VALUES('$machine_id','$ip','$host','$dato')");

}

overstående stykke kode skrive fint cookien men det virker kun i den browser
som man første gang åbner siden i og får skrevet cookien. Det skrive en ny
for hver browser da den ikke kan hente cookie.

Hvad gør jeg forkert? min browser er IE 6.0 er det dens skyld?

/Thomas

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 16-04-02 14:40

"Thomas Purkaer" <thomas@mobilli.dk> skrev

> [...]
> $machine_id = mysql_result($query,0,"machine_id");
> $machine_id++;
>
> setcookie("machine_id",$machine_id,time()+3600);

har du prøvet at printe $machine_id? jeg tænker mere på, hvis der ikke er et
resultat.. smid også en "or die()" efter din query

--
Take Care
Kim Emax - Freelance programmør - Pt. Job og opgavesøgende.

Fra : Thomas Purkaer

Dato : 18-04-02 06:39

"Kim Emax - ayianapa.dk" <newsgroup@fjerndette-ayianapa.dk> skrev i en
meddelelse news:TPVu8.26487$567.1146817@news000.worldonline.dk...

> har du prøvet at printe $machine_id? jeg tænker mere på, hvis der ikke er
et
> resultat.. smid også en "or die()" efter din query

Ja og den virker fint og den skriver også til min db, den skriver også
cookien men cookien gælder kun for den browser der har skrevet den og kun så
længe den browser kører. Og det er det jeg ikke forstår

/Thomas

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 18-04-02 20:11

> [...]

> cookien men cookien gælder kun for den browser der har skrevet den og kun

> længe den browser kører. Og det er det jeg ikke forstår

giv den noget længere tid, det kan være en opsætningsfejl i dit ur på
windows.

Fra : -Martin-

Dato : 18-04-02 12:19

On Tue, 16 Apr 2002 09:01:43 +0200, "Thomas Purkaer"
<thomas@mobilli.dk> wrote:

>Hej
>
>Mente ellers jeg havde lidt styr på cookies men nej
>
>$machine_id = $HTTP_COOKIE_VARS["machine_id"];
>
>if ($machine_id == "")

Her ville jeg nok bruge

if (!isset($HTTP_COOKIE_VARS[machine_id]) {
cookien er ikke sat
} else {
cookie er sat
}

> {
> $query = mysql_query("SELECT * FROM machines ORDER BY machine_id DESC");
> $machine_id = mysql_result($query,0,"machine_id");
> $machine_id++;

Hvorfor plusser du machine_id ?

> setcookie("machine_id",$machine_id,time()+3600);

Cookien holder 1 time

> mysql_query("INSERT INTO machines (machine_id,ip,host,created)
>VALUES('$machine_id','$ip','$host','$dato')");

Brug NOW() istedet for $dato, HVIS altså det er et TIMESTAMP eller
DATE(TIME) felt