/ Forside / Interesser / Dyr / Katte / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Katte
#NavnPoint
dova 9788
akle 7186
Jernladyen 3710
ans 2627
miritdk 2457
Nordsted1 2217
taliskoko 2188
mulberry 1779
cdripper 1530
10  HelleBirg.. 1440
Kattemad i Rene Ord For Pengene
Fra : Vibeke Jørgensen


Dato : 15-04-02 19:33

Hejsa,
Jeg så lige Rene Ord For Pengene, og der var en dyrelæge som anbefalede 3/4
vådfoder og 1/4 tørkost. Der må jeg godt nok sige at jeg blev overrasket. Da
jeg i januar købte mine katte på Inges Kattehjem anbefalede de mig kun at
give tørkost. Endvidere skulle jeg købe en god tørkost med den rigtige
mineralsammensætning, hvilket skulle forhindre urinvejsproblemer. I
programmet her til aften sagde de at hvis kattene kun fik tørkost ville de
alligevel få urinvejsproblemer.
Nu har jeg tænkt mig at ringe til dyrelægen i morgen for lige at høre en
ekstra gang.
Hvad har I hørt?
Hvis det endelig er at kattene skal til at have vådfoder, hvad kan I så
anbefale? Mine får Leo's Specific indtil videre.

Mvh
Vibeke



 
 
Grit Wessel (15-04-2002)
Kommentar
Fra : Grit Wessel


Dato : 15-04-02 20:24

> Jeg så lige Rene Ord For Pengene, og der var en dyrelæge som anbefalede
3/4
> vådfoder og 1/4 tørkost.

Hej Vibeke

Jeg så også Rene ord for Pengene, og studsede over dyrlægens anbefaling. Man
plejer at få af vide, at det skal være mest mulig tørkost, for tændernes
skyld, men den dyrlæge snakkede om urinvejsproblemer og vandmangel hvis
kattene ikke fik vådfoder?
Jeg er vist lige så forvirret som du er.

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/
Killinger ventes omkring 20. maj!



Nina El Falaki (15-04-2002)
Kommentar
Fra : Nina El Falaki


Dato : 15-04-02 21:00

Var det en dyrlæge, der vidste noget om katte????

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats
E-mail: cats@feca.dk
http://www.feca.dk

"Grit Wessel" <ng@dk-ginkgo.dk> skrev i en meddelelse
news:3cbb28c2$0$228$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Jeg så lige Rene Ord For Pengene, og der var en dyrelæge som anbefalede
> 3/4
> > vådfoder og 1/4 tørkost.
>
> Hej Vibeke
>
> Jeg så også Rene ord for Pengene, og studsede over dyrlægens anbefaling.
Man
> plejer at få af vide, at det skal være mest mulig tørkost, for tændernes
> skyld, men den dyrlæge snakkede om urinvejsproblemer og vandmangel hvis
> kattene ikke fik vådfoder?
> Jeg er vist lige så forvirret som du er.
>
> MVH Grit
>
> --
> Ginkgo Norske Skovkatte
> http://www.dk-ginkgo.dk/
> Killinger ventes omkring 20. maj!
>
>



Vibeke Jørgensen (15-04-2002)
Kommentar
Fra : Vibeke Jørgensen


Dato : 15-04-02 20:57

> Var det en dyrlæge, der vidste noget om katte????

Der var ikke noget om om han viste noget om katte eller ej. Men han udtalte
sig om det (som om han vidste noget). Han sagde noget i stil med: "man har
efterhånden fundet frem til at katte som kun lever af tørfoder ikke indtager
væske nok. Før har man troet at de bare kompenserede ved at drikke mere. Men
det gør de altså ikke"

Jeg troede egentlig kun at det med urinsvejsproblemerne havde noget med
sammensætningen og mængderne af næringstoffer, og egentlig ikke noget med
væskeindtaget. Men jeg har det jo "kun" fra Inges Kattehjem's personale.
Egentlig ville jeg også tro at når de sender noget i et så ellers troværdigt
program. At der faktisk er hold i det. De plejer jo at undersøge sagerne
temmelig kraftigt.

Mvh
Vibeke



Grit Wessel (15-04-2002)
Kommentar
Fra : Grit Wessel


Dato : 15-04-02 21:30

> Var det en dyrlæge, der vidste noget om katte????

Det var Knud Steensbæk eller Steensstrup eller hvad han nu hedder.
Han ved så vidt jeg har hørt, en del om katte.

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/
Killinger ventes omkring 20. maj!



Birgitte (15-04-2002)
Kommentar
Fra : Birgitte


Dato : 15-04-02 21:34

Han hedder Knud Stensborg.
Og ja han ved ganske mange ting om katte. Han er brugt af mange opdrættere,
men han er også lidt dyre end mange andre.
Han er meget vellidt, og anerkendt af andre dyrelæger, især på sjælland.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

"Grit Wessel" <ng@dk-ginkgo.dk> skrev i en meddelelse
news:3cbb382f$0$281$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Var det en dyrlæge, der vidste noget om katte????
>
> Det var Knud Steensbæk eller Steensstrup eller hvad han nu hedder.
> Han ved så vidt jeg har hørt, en del om katte.
>
> MVH Grit
>
> --
> Ginkgo Norske Skovkatte
> http://www.dk-ginkgo.dk/
> Killinger ventes omkring 20. maj!
>
>


---
DK. True Trust
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.346 / Virus Database: 194 - Release Date: 10-04-2002



Camilla Scharff (15-04-2002)
Kommentar
Fra : Camilla Scharff


Dato : 15-04-02 21:34

"Grit Wessel" <ng@dk-ginkgo.dk> skrev...
> > Var det en dyrlæge, der vidste noget om katte????
>
> Det var Knud Steensbæk eller Steensstrup eller hvad han nu hedder.
> Han ved så vidt jeg har hørt, en del om katte.

Knud Steensborg ) fra Abild Dyreklinik i Brabrand - han er i øvrigt med i
panelet på NetVet.dk, og her kan I bl.a. se hans CV
http://www.netvet.net/dansk/ekspert_panel/ekspert_panel.htm

Nu har jeg lige selv set udsendelsen - og jeg er godt nok overbevist om, at
manden har sagt forkert, og at han i virkeligheden mente "3/4 dele tørfoder
og 1/4 del vådfoder" - men jeg havde nu tænkt mig at skrive til ham og
spørge, for jeg er naturligvis lige så nysgerrig og forbløffet som I
andre... Har nu også planer om at spørge Raiku ved lejlighed, om hun
vil støtte hans udtalelse, selvom jeg ikke tror det.

Mvh. Camilla

>
> MVH Grit
>
> --
> Ginkgo Norske Skovkatte
> http://www.dk-ginkgo.dk/
> Killinger ventes omkring 20. maj!
>
>



Katrine_Nederby (16-04-2002)
Kommentar
Fra : Katrine_Nederby


Dato : 16-04-02 00:17

Hejsa.

Jeg bruger Abild Dyreklinik og iflg. min erfaring er Steensborg helt
up-to-date med "katteforskningen". -Skal ud at have kastreret Sofus på
mandag (ja, så går den desværre ikke længere og beder ham gerne
uddybe lidt.

Jeg så desværre ikke selv udsendelsen (arbejde). Ved nogen om den
genudsendes?

Camilla; Får vi dig snart at se på nogle af de jysk/fynske udstillinger
eller må jeg til Sjælland for at se Lina og Loppen?

Mvh. Katrine

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Camilla Scharff (16-04-2002)
Kommentar
Fra : Camilla Scharff


Dato : 16-04-02 00:31

Hej Katrine

Øv for det - altså, at du må kastrere Sofus Har du nået at bruge ham
overhovedet...?

Men det vil da være fint, hvis du ville bede ham uddybe lidt. Jeg tror
såmænd heller ikke, at der noget "i vejen" med Steensborgs viden
overhovedet - jeg synes bare det er mærkeligt, at jeg fx aldrig har hørt
Raiku omtale det som noget problem. Ikke dermed sagt, at det ikke kan være
et problem at katte drikker for lidt - og det er jo nok de færreste, der
jævnligt laver "nakke-testen" for at chekke evt. væskemangel.

Udsendelsen genudsendes - iflg. DR's hjemmeside - fredag eftermiddag og
følgende mandag formiddag, så du har altså et par chancer for at se det

Mht. udstilling - ja, det er jo ikke fordi jeg ikke vil komme til hverken
Fyn eller Jylland... men jeg planlægger faktisk at få parret både Loppen og
Lina ved deres førstkommende løbetider (Lina har lige været, så hun har
desuden et ordentligt hul i nakken fordi Cino hjælper damer i nød... og
Loppen er lige nu), så det er vel om en måneds tid for begges vedkommende.
Derudover kan Loppen ikke fordrage at køre i bil - hun bliver frygtelig
køresyg - så jeg vil ikke udsætte hende for en tur så langt væk, men har
holdt mig til Københavnsområdet - hun skal jo trods alt køre i bil bare
ind i mellem, til dyrlæge osv., og ligeså snart vi er fremme, er der intet i
vejen - faktisk tror jeg sådan set godt hun kan lide at være på
udstilling...
Meeen, det kunne jo være, at jeg på et tidspunkt havde noget nyt at
udstille, som jeg kunne drage til Fyn eller Jylland med )
Og ellers er du altid velkommen til et katte-kig og en kop kaffe/te, hvis
din vej skulle falde forbi

Mvh. Camilla


"Katrine_Nederby" <Katrine_Nederby.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:e8Ju8.26385$567.1129937@news000.worldonline.dk...
> Hejsa.
>
> Jeg bruger Abild Dyreklinik og iflg. min erfaring er Steensborg helt
> up-to-date med "katteforskningen". -Skal ud at have kastreret Sofus på
> mandag (ja, så går den desværre ikke længere og beder ham gerne
> uddybe lidt.
>
> Jeg så desværre ikke selv udsendelsen (arbejde). Ved nogen om den
> genudsendes?
>
> Camilla; Får vi dig snart at se på nogle af de jysk/fynske udstillinger
> eller må jeg til Sjælland for at se Lina og Loppen?
>
> Mvh. Katrine
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>



Katrine_Nederby (16-04-2002)
Kommentar
Fra : Katrine_Nederby


Dato : 16-04-02 12:42

Hej igen.

Ja, det er ærgeligt med Sofus Men jeg har jo hele tiden været
forberedt på, at dagen måtte komme, og jeg er da sikker på, han bliver
ved med at være et dejligt krammedyr

Det ærgelige er så selvfølgelig bare, at han nok ikke når at blive far.
Mine to turtelduer har ellers forsøgt at forøge burmeserbestanden siden
nytår, men Sofus er en fjumregøj. Eller også er han for forsigtig. Først
bruger han en del tid på overhovedet at "ramme rigtigt", og så stopper
han gerne så snart Tabbi begynder at knurre den mindste smule, for så er
hun jo faaarlig; -Og det kommer der vist ikke meget ægløsning ud af

Men nu har de altså lige forsøgt sig igen i sidste uge, så jeg har da
stadig et spinkelt håb. Uanset hvad skal Tabbi ihvertfald nu have en tid
uden løbetider. Og jeg skal have en tid med rolige nætter uden en
jamrende og strintende hankat

Tak foriøvrigt, fordi du tjekkede genudsendelserne. Jeg ser det nok på
fredag så
Men er foriøvrigt lige så forvirret som alle andre. Han har aldrig nævnt
noget, når vi har snakket om foder.


> Meeen, det kunne jo være, at jeg på et tidspunkt havde noget nyt at
> udstille, som jeg kunne drage til Fyn eller Jylland med )

-Og så er jeg slet ikke nysgerrig!

Katrine


--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


marianne hellemose (16-04-2002)
Kommentar
Fra : marianne hellemose


Dato : 16-04-02 16:16

Det med at tørkost ikke er det allerbedste har været
debateret lidt herhjemme og meget i USA hvor de på
nogle punkter er forud for os, og det er lidt logisk hvis
vi tænker os om, katten er et rovdyr "designet" til at
spise/fordøje råt kød, de fleste katte er "dårlige" drikkere
og den føde de er skabt til at spise indeholde vædske
bl.a. blod. I lang tid focuserede man på magnesium som
en hovedårsag til urinvejssten, den viden der er idag
viser at det ikke kun er magnesium men også selve
kosten, for lidt vædske o.s.v. det er derfor BARF er
så populært, også inden for dyre-ernæring sker der
hele tiden nye opdagelser og kommer ny viden.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@mail.dk

Some people have lives, others have cats



Christina K (16-04-2002)
Kommentar
Fra : Christina K


Dato : 16-04-02 16:21


Katrine_Nederby <Katrine_Nederby.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:W2Uu8.32291$iY5.1268017@news010.worldonline.dk...
> Hej igen.
>
> Ja, det er ærgeligt med Sofus Men jeg har jo hele tiden været
> forberedt på, at dagen måtte komme, og jeg er da sikker på, han bliver
> ved med at være et dejligt krammedyr
>
> Det ærgelige er så selvfølgelig bare, at han nok ikke når at blive
far.
> Mine to turtelduer har ellers forsøgt at forøge burmeserbestanden
siden
> nytår, men Sofus er en fjumregøj. Eller også er han for forsigtig.
Først
> bruger han en del tid på overhovedet at "ramme rigtigt", og så stopper
> han gerne så snart Tabbi begynder at knurre den mindste smule, for så
er
> hun jo faaarlig; -Og det kommer der vist ikke meget ægløsning ud
-(
>
> Men nu har de altså lige forsøgt sig igen i sidste uge, så jeg har da
> stadig et spinkelt håb. Uanset hvad skal Tabbi ihvertfald nu have en tid
> uden løbetider. Og jeg skal have en tid med rolige nætter uden en
> jamrende og strintende hankat

Hej Katrine

Jamen dog, så skal han bare ordnes. Jeg krydser virkelig fingre for at at han når at blive far! Calibra har strintet 2 gange indenfor. Vi har gjort stedet grundigt rent i Rondalon og skyllet bagefter med rent vand. Så sprøjter vi med Feliway hver dag på de udsatte steder og andre steder, som måske kunne være spændende for ham. Men alt det har du måske prøvet? Han begyndte efter udstillingen i Hedensted, så vi håber på at han ikke gør noget efter Middelfart.

Hilsen Christina

>
> Tak foriøvrigt, fordi du tjekkede genudsendelserne. Jeg ser det nok på
> fredag så
> Men er foriøvrigt lige så forvirret som alle andre. Han har aldrig nævnt
> noget, når vi har snakket om foder.
>
>
> > Meeen, det kunne jo være, at jeg på et tidspunkt havde noget nyt at
> > udstille, som jeg kunne drage til Fyn eller Jylland med )
>
> -Og så er jeg slet ikke nysgerrig!
>
> Katrine
>
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning
"
>



Katrine_Nederby (17-04-2002)
Kommentar
Fra : Katrine_Nederby


Dato : 17-04-02 00:56

Hej Christina.

Yeps, jeg sprøjter snart hele hytten to gange dagligt med Feliway. Alle
de steder, han har været + de udsatte. Og lige lidt hjælper det.
Heldigvis er det primært gået ud over ting, jeg kunne smide i
vaskemaskinen og vægge, som kan vaskes, men han har også givet min sofa
en tur Siden da har jeg dels sprøjtet stedet med Feliway, men også
lagt lidt tørfoder der dagligt, og det har altså afholdt ham fra
(7-9-13)at gøre det samme sted igen.
Det værste var dog natten imellem fredag og lørdag, hvor han først
strintede på væggen ved mit natbord. Og da jeg så havde gjort det rent
og lagt mig til at sove igen, blev han atter rastløs og vandrede hen
over mig. Lidt efter bredte den genkendelige lugt af hankatteurin sig
atter, og tror du så ikke, at han havde strintet på sengens hovedgærde
lige over mit hovede Som du sikkert kan forestille dig, var det
derefter ikke længere en svær beslutning at træffe.

Oven i det kommer så også, at han bliver mere og mere rastløs og går og
kalder meget (brøler). Da alt dette helst skal foregå om natten, har han
nu tilbragt nogle nætter i mit køkken og det har jeg det ret svært med,
da han ellers altid sover hos mig (Kald mig bare pylret *S*) Så både for
min, men også for Sofus' egen skyld slutter festen her. -Desuden er jeg
bange for, at strinteriet skal gå hen og blive en vane, hvis vi venter
for længe (Har ingen erfaringer med det, men er blevet advaret fra flere
sider).

Men jeg er meget glad for at høre, det ikke er blevet værre med
Calibra. Jeg har nemlig gået og tænkt meget på jer. Måske det er en
fordel med adgang til have i den forbindelse. Vi har jo kun altanen, og
der har Sofus vist ikke fundet det nødvendigt at markere (endnu).

Mange hilsner og held og lykke i Middelfart,
Katrine

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Stine Frandsen (15-04-2002)
Kommentar
Fra : Stine Frandsen


Dato : 15-04-02 21:33

Det var Sten Springborg ( Muligvius stavet forkert ) og efter hvad jeg har
hørt skulle han være fagspecialist i katte. Og har vist klinik ved Århus.

Stine


Nina El Falaki <cats@feca.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:mdGu8.26345$567.1117663@news000.worldonline.dk...
> Var det en dyrlæge, der vidste noget om katte????
>
> --






Camilla Scharff (15-04-2002)
Kommentar
Fra : Camilla Scharff


Dato : 15-04-02 21:55

"Stine Frandsen" <santippe@knus.dk> skrev...
> Det var Sten Springborg ( Muligvius stavet forkert ) og efter hvad jeg har
> hørt skulle han være fagspecialist i katte. Og har vist klinik ved Århus.

Ahem - hvis jeg ikke husker heeeelt galt, så er Steen Springborg vist
skuespiller
- dyrlægen hedder Knud Steensborg, og er ganske rigtigt fagdyrlæge i
sygdomme hos hund og kat og har klinik ved Århus (Brabrand).

Mvh. Camilla



Stine Frandsen (15-04-2002)
Kommentar
Fra : Stine Frandsen


Dato : 15-04-02 22:26

Ja, det kom jeg også i tanker om efter at jeg havde sendt det *GG* Måske
jeg skulle gå i seng igen Er trods tidspunktet vist ikke helt vågen
*GGG*

Camilla Scharff <camischa@jubiimail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a9fesr$r2a$1@news.cybercity.dk...
> "Stine Frandsen" <santippe@knus.dk> skrev...
> > Det var Sten Springborg ( Muligvius stavet forkert ) og efter hvad jeg
har
> > hørt skulle han være fagspecialist i katte. Og har vist klinik ved
Århus.
>
> Ahem - hvis jeg ikke husker heeeelt galt, så er Steen Springborg vist
> skuespiller
> - dyrlægen hedder Knud Steensborg, og er ganske rigtigt fagdyrlæge i
> sygdomme hos hund og kat og har klinik ved Århus (Brabrand).
>
> Mvh. Camilla
>
>





Camilla Baird (16-04-2002)
Kommentar
Fra : Camilla Baird


Dato : 16-04-02 08:33

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> wrote in message
news:mdGu8.26345$567.1117663@news000.worldonline.dk...

> Var det en dyrlæge, der vidste noget om katte????
>


Det var Knud Steensborg, så det må man vist sige ja til...
mvh Camilla


--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

AEK (15-04-2002)
Kommentar
Fra : AEK


Dato : 15-04-02 21:07
Maria Frederiksen (15-04-2002)
Kommentar
Fra : Maria Frederiksen


Dato : 15-04-02 21:49

> Jeg så lige Rene Ord For Pengene, og der var en dyrelæge som anbefalede
3/4
> vådfoder og 1/4 tørkost. Der må jeg godt nok sige at jeg blev overrasket.

Jeg blev også noget overrasket - og glad. Mine katte foretrækker nemlig
netop den kombination, mens jeg hårdnakket har forsøgt at få dem til at
spise mere tørkost. Tager jeg vådkosten fra dem, så taber de sig, så set fra
mine misser holder den altså.

Er Iams kattefoder i øvrigt ordentlig foder? Kan fås i Metro for kun 123 kr
for 3 kg.

Mvh Maria



AEK (15-04-2002)
Kommentar
Fra : AEK


Dato : 15-04-02 23:14

Mine katte har hidtil levet af tørfoder - det har jeg kunne læse mig til
herinde , skulle være det bedste.
MEN hvis, at jeg vil give dem LIDT vådkost - hvilket mærke kan I så
anbefale ?
Whiskas er jeg ikke så vild med at skulle bruge - der har været meget kritik
af dette produkt.

På forhånd tak.
/ Anya.





Camilla Baird (16-04-2002)
Kommentar
Fra : Camilla Baird


Dato : 16-04-02 08:39


> MEN hvis, at jeg vil give dem LIDT vådkost - hvilket mærke kan I så
> anbefale ?
> Whiskas er jeg ikke så vild med at skulle bruge - der har været meget kritik
> af dette produkt.
>
> På forhånd tak.
> / Anya.

De fleste tørfoderproducenter har også en vådkostserie...
mvh Camilla


--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

pia (16-04-2002)
Kommentar
Fra : pia


Dato : 16-04-02 23:06

> Mine 2 katte på 8 år en af hver køn lever kun af tørfoder fra royal canin og det trives de godt med så det vil jeg blive ved med at give dem.de kan heller ikke lide dåsemad lige meget hvilke mærke

hilsen pia

Camilla Baird (16-04-2002)
Kommentar
Fra : Camilla Baird


Dato : 16-04-02 08:38


> Er Iams kattefoder i øvrigt ordentlig foder? Kan fås i Metro for kun 123 kr
> for 3 kg.
>
> Mvh Maria


Iams er bestemt at anbefale.
mvh Camilla


--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

Vibeke Jørgensen (16-04-2002)
Kommentar
Fra : Vibeke Jørgensen


Dato : 16-04-02 10:16

Hejsa, jeg skrev i går aftes til Leo (som laver den kattemad som jeg bruger)
for lige at høre hvad de sagde om sagen. Jeg ved godt at de er en producent
og måske har et lidt farvet synspunkt (dog producerer de både våd- og
tørkost), men jeg syntes dog at jeg fik så godt et svar at jeg lige vil
poste det.

Kære Vibeke Merete Jørgensen

Du kan fortsat roligt fodre med SPECIFIC FXD pHysio.

Der er dog noget rigtigt i det fremsatte synspunkt, og forklaringen er
relativ
enkel. Katte stammer opringdelig fra det afrikanske kontinent, hvor der ofte
var
mangel på vand og samtidig meget varmt. Selv om der i Danmark for vore katte
er
adgang til ubegrænsede mængder vand, har kattene stadig evnen til at
koncentrere
urinen og altså drikke forholdsvis lidt. Dette kan for nogen katte give
problemer, da væske indtaget er én af de faktorer som har betydning for
kattenes
tilbøjelighed til at danne blæresten.

De to andre meget vigtige faktorer, som har betydning for kattenes
tilbøjelighed
til at danne blæresten, er pH værdien i urinen (surhedsgraden) og indholdet
i
urinen af af de mineraler, som krystallerne er opbygget af.

SPECIFIC FXD pHysio er lavet sådan at det:

påvirker pH-værdien i urinen, således at struvitkrystaller ikke kan
udfældes
har et begrænset indhold af de mineraler, som indgår i struvitkrystaller
øger kattenes drikkelyst

Netop derfor er SPECIFIC FXD physio velegnet til at forebygge dannelsen af
struvit krystaller og struvit sten hos katte, og du fodrer dine katte helt
korrekt.

Der hvor vi hos Leo Animal Health mener man bør sætte ind med vådfoder, er
til
katte, som til trods for korrekt fodring, alligevel vedbliver at danne
krystaller. Dette sker en sjælden gang imellem, fordi der mht. forebyggelse
af
blæresten (eller andre sygdomme!) aldrig er nogen 100% garanti. Til sådanne
katte, gælder det om at få mest muligt væske "snydt" i dem, og det gør man
lettest ved at fodre udelukkende med vådfoder.

Til sunde og raske katte fortrækker de fleste dog, som du selv, at fodre med
tørfoder, bl.a. fordi udelukkende brug af vådfoder kan give problemer med
belægninger på tænderne og heraf følgende tandsten, hvilket absolut ikke er
hensigtsmæssigt. Selv fodrer jeg med tørfoder om morgenen og vådfoder om
aftenen
(½ lille FXW canflex pr. kat), og det synes jeg fungerer fint, men det er
absolut et spørgsmål om temperament. Ser man sine katte gå til vandskålen,
er
udelukkende brug af SPECIFIC tørfoder fuldstændig korrekt.

Jeg håber at ovenstående besvarer dit spørgsmål tilfredsstillende.

Mange venlige hilsner

Lise Mogensen
Produktchef

Leo Animal Health A/S
Mekuvej 9. DK-7171 Uldum. Denmark




Birgitte Krogh (16-04-2002)
Kommentar
Fra : Birgitte Krogh


Dato : 16-04-02 16:01

Hej Vibeke!
Tak fordi du postede det - det gav lidt mere information.
Hilsen Birgitte



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408590
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste