Hotel California, fortolkning
Fra : Martin Helbo

Dato : 15-04-02 18:19

Er der nogen der kender en side med fortolkninger af Eagles' Hotel
California?

/Martin Helbo

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 15-04-02 18:23

"Martin Helbo" <helbo@webhiker.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der kender en side med fortolkninger af Eagles' Hotel
> California?
>
> /Martin Helbo

Den handler om stoffer... men jeg kan ikke give dig en henvisning -
beklager. Til gengæld - og måske lidt OT i denne sammenhæng - har jeg haft
stor fornøjelse af at læse Bo Green Jensens "På sporet af den hvide lyd",
som helt generelt tager fat i rocklyrik (Doors, Pink Floyd med flere).

/Ulrik.

Fra : nikolaj borg

Dato : 15-04-02 22:48

"Martin Helbo" <helbo@webhiker.dk> wrote in message
> Er der nogen der kender en side med fortolkninger af Eagles' Hotel
> California?

Du kan finde nogle mere eller mindre fornuftige fortolkninger af sangen ved
at søge på google (band, titel og interpretation). De fleste fokuserer på
stoffer, enkelte på satanisme. De første er nok mest rigtige. Der er nogle
ret udførlige (/søgte) imellem.

/Nikolaj

Fra : Martin Helbo

Dato : 16-04-02 15:46

> [...]
> stoffer, enkelte på satanisme. De første er nok mest rigtige. Der er nogle

Jeg vidste godt den handlede om stoffer, men ville godt finde en mere præcis
fortolkning. Jeg læste om Don McLeans american pie på
http://www.faqs.org/faqs/music/american-pie/ og det er en grundigt
fortolkning.

/Martin Helbo