Iconer fra JOptionPane
Fra : Flemming Mertz

Dato : 14-04-02 20:39

Hey..

Er der nogen her der ved hvordan jeg får fat i de iconer, der kan vises
i en JOptionPane.showConfirmDialog()?

Jeg skal bruge det icon med udråbtegnet på en gul baggrund, og jeg har
ledt sourcen igennem, uden held. Har også prøvet at kigge i koden til
JOptionPane, men jeg syntes ikke jeg kan finde ud af hvor den får det
fra, andet end det kommer fra en plaf manager..

Nogen ideer?

Med venlig hilsen,
Flemming Mertz

Fra : Frederik Hansen

Dato : 15-04-02 09:33

Hej Flemming

Jeg kan heller ikke lige finde koden som sætter det ind, men jeg kan
tilgengæld finde billedet. Det ligger i rt.jar, i
javax/swing/plaf/metal/icons/Warn.gif.

--
Venlig hilsen

Frederik Hansen

Sun Certified Programmer
for the Java(tm) 2 Platform

email : frederik@roirex.dk
www : www.roirex.dk

Fra : Lars Dam

Dato : 15-04-02 10:27

On Mon, 15 Apr 2002 10:33:20 +0200, Frederik Hansen
<frederik@roirex.dk> wrote:

>Hej Flemming
>
>Jeg kan heller ikke lige finde koden som sætter det ind, men jeg kan
>tilgengæld finde billedet. Det ligger i rt.jar, i
>javax/swing/plaf/metal/icons/Warn.gif.

Prøv først at kør flg. for at se hvad der findes...

Enumeration keys = UIManager.getDefaults().keys();
while( keys!=null && keys.hasMoreElements() ){
Object key = keys.nextElement();
System.out.println(key +" = " + UIManager.getDefaults().get(key));
}

Så finder man ud af at man kan:

Icon icon = UIManager.getDefaults().getIcon("OptionPane.warningIcon");

vh. ld

---
"Time is the fire in which we burn"