navneskilt
Fra : Annika

Dato : 14-04-02 17:43

Jeg sidder og bliver lidt i tvivl.

I hundeloven læste jeg at hunden også skal have det kære "navneskilt" med
navnet i, samt tlf/adr. til ejeren selvom de er tatoverede/chipsede..
Kan det virkelig være sandt??

Synes det er synd for hundene at de skal være iført et halsbånd hele tiden,
ligesom vi andre ikke er påklædte konstant.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 14-04-02 18:06

On Sun, 14 Apr 2002 18:42:51 +0200, "Annika" <newsgroup@annika.dk>
wrotd:

>Jeg sidder og bliver lidt i tvivl.
>
>I hundeloven læste jeg at hunden også skal have det kære "navneskilt" med
>navnet i, samt tlf/adr. til ejeren selvom de er tatoverede/chipsede..
>Kan det virkelig være sandt??

ja

>Synes det er synd for hundene at de skal være iført et halsbånd hele tiden,
>ligesom vi andre ikke er påklædte konstant.

det er nu meget smart hvis din hund stikker af at man bare kan ringe
til dig istedet for at skulle på politistationen med hunden , det har
jeg prøvet en gang . Så der er nok også større chanse for at få sin
hund igen hvis den har et skilt på , ellers kan man være uheldig at
den render ind i nogen der ikke gidder at fragte den op på en
politistation eller ikke har mulighed for det . Og det er ikke synd
for hunden at den har det på når den er udenfor , for når den er
indenfor har den det jo af .

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 15-04-02 17:25

> [...]
> politistation eller ikke har mulighed for det . Og det er ikke synd
> for hunden at den har det på når den er udenfor , for når den er

fra OBS! Efter en luftetur i en lille skov skulle de ind i bilen igen, men
det ville Oliver (min basenji han) ikke - han vred sig ud af halsbåndet og
løb ind i skoven igen .... Cattie, min lille nye fra Praque gjorde ham lige
tricket efter!!!! gode råd var dyre - godbidderne var i min taske, bildørene
stod åbne men jeg var ligeglad - efter hundene og fik fat i Cattie, den
lile hvalp mens Oliver hele tiden blev 2 m fra mig ............ det var bare
så forfærdeligt at se ham løbe af sted ind i skoven uden halsbånd ........
jeg satte mig på en træstub med Cattie og ventede i 15 min mens Oliver
lavede det samme nummer igen og igen - men Cattie var for træt til at lege
med ham ..... Endelig opgav Oliver og kom hen til mig og han fik kram og
knus (mens jeg indvendig bandede lidt) .....

også at vide, at dem jeg havde købt kunne udvide sig i varmen ! jatak - det
fandt jeg selv ud af .....

Pia

Fra : x Vuf x

Dato : 15-04-02 17:35

Mon, 15 Apr 2002 18:24:49 +0200, Pia Palmblad Wright wrote:

>Endelig opgav Oliver og kom hen til mig og han fik kram og
>knus (mens jeg indvendig bandede lidt) .....

Hihihi...og ihhhh hvor man så elsker de kryb! ;-D

--
Mvh Sonja P. nospam@sonpet.com http://www.sonpet.com

Der findes ikke så stort et problem,
at det ikke kan løses. Citat SEJ

Fra : Mette Borg

Dato : 14-04-02 18:08

Ja, det er rigtigt, at hunden skal have begge dele. Det skal være muligt for
alle, der ikke lige har en chip-læser, at kunne finde hundens ejer.

Med venlig hilsen Mette

Fra : Ole

Dato : 14-04-02 19:01

Hej.

Min hund har sit halsbånd på hele tiden, og han befinder sig glimrende med
det. hvis jeg tager det af ham, kommer han og vil ha' det på igen.

Ole

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 14-04-02 19:45

"Ole" <ole_ryo@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Min hund har sit halsbånd på hele tiden, og han befinder sig
glimrende med
> det. hvis jeg tager det af ham, kommer han og vil ha' det på igen.

Hej Ole

Ja nøjagtig sådan havde Sandra det også og Wupper har det også sådan
...så jeg tror det er en vanesag og ikke noget hunden tænker over ..

Søndagsaftenhilsfra Ami

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 15-04-02 22:20

"Ole" <ole_ryo@mail1.stofanet.dk> writes:

> Hej.
>
> Min hund har sit halsbånd på hele tiden, og han befinder sig glimrende med
> det. hvis jeg tager det af ham, kommer han og vil ha' det på igen.

Det kender jeg godt, jeg er sikker på at min hund også føler sig nøgen
uden det.

/Trine

Fra : Ann K

Dato : 15-04-02 02:49

Annika

Du tager vel også tøj på når du går ud ?? [:c)) Nej det er ikke synd for
hunden.

Mvh. Jan R.

Fra : Annika

Dato : 15-04-02 03:43

Tænkte mere konstant at have det på må jeg så sige....
:)

Men er nok bare en vane for mig at skulle tænke på at de små (ja, for de er
jo ikke så store) skal rende rundt med det...

Og nej, jeg har aldrig tøj på i byen ;=)

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 15-04-02 09:01

On Mon, 15 Apr 2002 04:43:25 +0200, "Annika" <newsgroup@annika.dk>
wrotd:

> [...]
>jo ikke så store) skal rende rundt med det...
>
>Og nej, jeg har aldrig tøj på i byen ;=)

Hvor går du i byen henne ?