popcorn i mikroovnen.
Fra : Lille mig

Dato : 14-04-02 16:17

Hejsa.

Jeg har altid hørt at popcorn som laves i mikroovnen ikke er ligeså slemme
som chips og det er okay at spise det ind i mellem når man er på slankekur -
selvfølgelig med måde. Men pludselig hører jeg at det alligevel er ligeså
slemt som chips???!!
Det er sq ikke nemt at finde ud af. De popcorn jeg køber er med salt smag og
IKKE smør!

Hvad siger I? er det virkelig så forbudt og slemt at spise dem når man er på
slankekur? selvfølgelig ville det være bedst HELT at undvære men hvis man nu
gerne vil give sig selv lov til lidt guf...

/Helle

Fra : -Carina

Dato : 14-04-02 17:50

"Lille mig" <helle@jirty.dk> wrote in message
> [...]

nu
> gerne vil give sig selv lov til lidt guf...

Popcorn i micro er nærmest dem med mest fedt.

Jeg kender en anoreksi-pige, og når lysten overmander hende popper hun
majskorn i lidt vand. Jeg har ikke selv prøvet, og ved ikke om det kan lade
sig gøre. Men jeg ved at råd fra hende er troværdige, og det som hun vil
spise er harmløst fedt-wise

-Carina

Fra : Tilte

Dato : 14-04-02 20:28

Det kan godt tænkes, at en pige med anoreksi ved, hvad der virker for at hun
kan blive ved med at vedligeholde sin sygelige trang til at tabe sig ...
men jeg synes faktisk ikke det er råd der bør videregives herinde!!!

Fra : -Carina

Dato : 15-04-02 05:57

"Tilte" <Alex@aub.dk> wrote in message news:a9cl32$5ds$1@sunsite.dk...
> [...]
> kan blive ved med at vedligeholde sin sygelige trang til at tabe sig ...
> men jeg synes faktisk ikke det er råd der bør videregives herinde!!!

Det blev det så alligevel....Jeg kan ikke sidde og sortere om folk herinde
er i 'fare' for at udvikle syge slanketendenser. Og at poppe popcorn i vand
er for mig ganske harmløst.
Mange andre ting ville jeg fraholde mig at give videre - rent etisk. Men
lige den med popcornene - slap dog af!

-Carina

Fra : News

Dato : 15-04-02 01:44

Hej Lille Dig

Det er nu ikke helt ved siden af. Popcorn er generelt bedre end Chips, dog
dermed ikke sat at det er godt hvis man skal slanke sig:

Følgende vareoplysninger er taget fra http://www.madprocenter.dk

Popcorn :
Fedtenergi% Kulhydratenergi%
Proteinenergi%
Danish Mikro-Pop : 44,35 49,60
7,21
Estrella Micropop Saltede : 42,63 50,59
7,46
Estrella Micropop 50% : 23,22 66,11
10,39

Chips ligger generelt med 50-60 fra fedt 30-40 fra kulhydrat & 3-5 fra
protein

Håber at det kan hjælpe dig

Fra : Lene Bagge

Dato : 15-04-02 06:24

Desuden er mikroovnspopcorn i følge de nye undersøgelser "fyldt" med den
farlige transfedtsyre, hvilket for mig er en god grund til ikke at spise den
!!

Mhv. Lene !!

Fra : WebWoman

Dato : 15-04-02 08:17

"Lene Bagge" <leenees@e-postboks.dk> skrev i en meddelelse

> Desuden er mikroovnspopcorn i følge de nye undersøgelser "fyldt" med den
> farlige transfedtsyre, hvilket for mig er en god grund til ikke at spise
den
> !!

Du har ret!
Man skal også - hvis man vil undgå transfedtsyrer - passe på mælkeprodukter,
margarine, snack, småkager, kager, kiks, slik, fastfood (Burger King og
McDonalds olier har stort indhold af transfedtsyrer.

http://www.vfd.dk/publikationer/publikationer/publikationer/LSTaarsberet96/2
0.htm
Man skal passe på ikke at få mere end 2 gram transfedtsyrer dagligt.

Her er nogle transfedtsyre-kilder:

En pose mikroovnspopcorn 10 gram transfedtsyrer
100 gram kiks 10 gram transfedtsyrer
En stor portion pommes frites 6,8 gram transfedtsyrer
En doughnut 3,2 gram transfedtsyrer
En stor chokoladebar 3 gram transfedtsyrer

Mvh. Lisbeth

Fra : Lisbeth Pedersen

Dato : 15-04-02 12:04

Hvad er transfedtsyrer?
VH LKP

WebWoman <webwoman@ FJERN chicks.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cba7fa2$0$10889$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

Fra : Lene Bagge

Dato : 15-04-02 13:27

At en fedtsyre er en transfedtsyre hænger sammen med den måde den er bygget
op på (den måde kulstofatomerne sidder på brintmolekylerne). At man fraråde
at indtager for meget transfedtsyrer skyldes, at kroppen ikke kan omdanne
disse og anvende dem i forbrændingen hvorfor risikoen for at udvikle
hjertekarsygdomme øges.

Håber det var forklaring nok ?

Mvh. Lene

Fra : Nero-Wolfe

Dato : 16-04-02 06:53

"Lille mig" <helle@jirty.dk> skrev i en meddelelse news:3cb99d79$0$277$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> slankekur? selvfølgelig ville det være bedst HELT at undvære men hvis man nu
> gerne vil give sig selv lov til lidt guf...

Hej !!!!!!!!!!
Hvis man gerne vil spise popcorn hvorfor så ikke bruge en popcorn maskine, kan poppe popcorn helt uden fedt koster cirka 100kr i
bilka
hvis de da stadig har dem, har brugt min i flere år nu og virker upåklageligt og helt uden Fedt, så man kan spise alle de popcorn
man vil
Nero
Nero-Wolfe@ofir.dk

Fra : Wicky Nielsen

Dato : 06-05-02 20:22

Hejsa
Popcorn lavet i micro er ikke helt fri for fedt hvis du vil tabe dig vil jeg
sige hold dig langt væk fra dem er selv igang med at slanke mig.
Gik for mange år siden i et motionscenter hvor de sagde en halv magnum is
indholdte 10 gram fedt og isteden for den is kunne du spise en halv pose
popcorn lavet i micro eller 20 poser vingummi