Lav batt. levetid på T65
Fra : Jens Christensen

Dato : 14-04-02 13:44

Hej.
Jeg har for nyligt købt en Ericsson T65, som jo står opgivet til 300 timers
standby og 11 timers tale... Nu har jeg haft den i en uge, og den holder ca.
3 dage, dvs. nu skal jeg til at lade den op for 3. gang...Kan det virkelig
passe??? Hvis jeg tager den fra laderen efter 4-5 timer (som jo er mere end
nok) og den er fuldt opladt står der 160 timer standby og 3½ times tale
tilbage...Efter et par min. skriver den så 120timers standby og 6½ timers
tale, og sådan står det og svinger lidt...typisk falder den nogenlunde til
ro efter nogle timer... Er der andre der har samme problem? Hvor lang tid
holder jeres T65 ca. inden i skal lade op?

Mvh.
Jens Christensen
www.parasoft.dk

- Fjern de 2x spam for at sende emails til mig.

Fra : Michael Jensen

Dato : 14-04-02 13:59

Bemærk at de tale og standby tider som står angivet forskellige steder kun
er nogle tal som holder hvis din telefon har de bedste sende og
modtageforhold, samt er udstyret med et 3volts sim-kort. Bor du langt fra en
basisstation vil telefonen skulle bruge mere strøm for at komme igennem,
hvorimod den ikke bruger så meget strøm hvis du bor op og ned af en.

Fra : Bachelor

Dato : 14-04-02 21:42

Michael Jensen wrote:
> [...]
> basisstation vil telefonen skulle bruge mere strøm for at komme igennem,
> hvorimod den ikke bruger så meget strøm hvis du bor op og ned af en.

Med andre ord kan det sammenlignes med at oplyse benzinforbruget af
en bil til forbrug målt ned af bakke i medvind og med en konstant række
af lastbiler der overhaler med 150 km. i timen.

Fra : Jens Christensen

Dato : 15-04-02 16:20

Hej igen...
Jeg ringede til Ericsson og spurte dem om det virkelig kunne passe, og de
svarede at den står opgivet til mellem 150 og 300 timer...sandt nok.
Han sagde også at simkortet havde stor indflydelse på hvor lang tid
batteriet kunne holde, og jeg prøvede så at skifte til mit gamle
Teliakort...Da jeg satte det i steg standbytiden lige med 60-80 timer...selv
efter en dag hvor den er blevet brugt et par gange ligger den på 250timer
tilbage....så jeg må have fat i Tiscali og se om de kan skaffe et nyt
simkort.

Jens Christensen
www.parasoft.dk

Fra : [88xx]me

Dato : 14-04-02 13:54

Jens Christensen

> Hvor lang tid
> holder jeres T65 ca. inden i skal lade op?

Over en uge:::lOl:::

--
/me
No lame SIGNATURER

Remove -NoSpam from e-mail

Fra : René Jørgensen

Dato : 15-04-02 20:19

"[88xx]me" <real@sleepy.dk-NoSpam> skrev i en meddelelse
> Jens Christensen

> Over en uge:::lOl:::

Det holder min da.

Bor i Kbh, med Sonofon abb.

Hilsen

René

Fra : Dumonde

Dato : 17-04-02 23:23

Normalt siger man at et batteri aldrig er på dit højeste når man tager det i
brug, men jeg ved ikke om det gælder for lion og poly eller havd det nyede
nu hedder som ericsson bruger.

Men trist er det da, især fordi du ikke kan skifte batteriet på netop den
telefon. Hvad er det også for noget lort egentlig. Undskyld sproget.

/Dumonde