Larmende blæser på mit Asus V3800
Fra : Jürgen

Dato : 14-04-02 09:34

Jeg er ved at gøre min computer mindre støjende og har fundet ud af at
størstedelen af støjen kommer fra den lille blæser på mit graffikkort.
Hvad kan jeg montere i stedet for at mindske støjen? Jeg har overvejet
at montere en Zalman NB32 køleprofil og så helt droppe at bruge en
blæser, holder det i længden. Kortet er ikke overclocket og jeg
spiller næsten aldrig.

Jürgen

Fra : CopyCat

Dato : 14-04-02 15:51

> [...]
> at montere en Zalman NB32 køleprofil og så helt droppe at bruge en
> blæser, holder det i længden. Kortet er ikke overclocket og jeg

Well ., jeg har lige bestilt en ., den er dog ikke kommet ., men det lader
til at det er sådan andre gør .... altså med en zalman køleprofil .. hvis
dit kort skulle gå hen og blive for varmt ( mærk med fingrene på
køleprofilen) eller hvis den begynder med at lave fejl i grafikken .. så kun
du jo evt. montere en større "slot køler" fx 60 mm .. disse har en tendens
til at larme mindre end de små 40 mm blæsere der normalt sidder på
grafikkort ..

~~> Frank .,

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 14-04-02 18:13

"CopyCat" <copycat@REMOVEpc.dk> skrev:
> du jo evt. montere en større "slot køler" fx 60 mm ..
> disse har en tendens til at larme mindre end de små 40
> mm blæsere der normalt sidder på grafikkort ..

Se evt. disse links:
www.studiedata.dk
www.webconsult.dk

/Mikael

Fra : Jürgen

Dato : 14-04-02 19:24

Lige nu kører blæseren på kortet slet ikke da jeg har trukket
strømstikket til blæseren ud. Der har ikke været nogen problemer
endnu, men jeg har dog heller ikke siddet og gamet hele dagen, hvilket
jeg sjældent gør.

Jürgen

Fra : CopyCat

Dato : 14-04-02 21:04

> [...]
> strømstikket til blæseren ud. Der har ikke været nogen problemer
> endnu, men jeg har dog heller ikke siddet og gamet hele dagen, hvilket

Jeg vil sige ... jeg har selv et TNT2 ultra kort .. hvor jeg også af
monterede blæseren på .. men fandt hurtigt ud af det ikke var sagen ... bare
det at scrolle i windows gjorde at den blev ret lun .. faktisk blev den så
varm at jeg ikke kunne holde fingrene på bunden af køleprofilen ..
så mit bedste råd er som før nævnt ., køb en zalman profil, de skal
selvfølgelig være den billige !! "zalman nb32" .. den med kobber bladene ..
har jeg ikke meget fidus til .. med den høje pris ..

~~> Frank .,