Det nordligste Costa Brava
Fra : Stig Hartvig Nielsen

Dato : 13-04-02 20:20

Er der mon nogen der kender området på Costa Brava lige syd for den franske
grænse - og kan anbefale et godt sted for et par ugers afslappende ferie i
ikke alt for "turist-ghettoagtige" omgivelser - men omvendt også et sted med
en god strand og lidt for børnene (9 og 10 år).

Hvordan er Llança og El Port de la Selva?

Tænker også lidt på Cadaquês eller Roses.

For nogle måneder siden var der en avis (muligvis Berlingske Tidende eller
Jyllands Posten) der bragte en slags rejsebeskrivelse fra netop dette område
lige syd for den fransk-spanske grænse. Jeg kan ikke finde artiklen og
Berlingske har ikke svaret på en e-mail - så måske er der nogle her på
dk.fritid.rejse, der kan huske hvilken avis der bragte artiklen hvornår ...

mvh
Stig

Fra : ole damgaard

Dato : 15-04-02 13:09

> [...]
> en god strand og lidt for børnene (9 og 10 år).
>
> Hvordan er Llança og El Port de la Selva?
>
> Tænker også lidt på Cadaquês eller Roses.

Kære Stig:
Drop Roses - det er en turistghetto.
Cadaques er pragtfuld - måske mere for de voksne end for børnene. Gode og
billige hoteller centralt i byen og et charmerende liv - den er stadig
præget af excentrikere der opsøger det sorgløse kunstnerliv i de smukke
omgivelser hvor Picasso boede en del af livet og Dali det meste af livet.
Oppe midt i byen på bakken er en udmærket mindre campingplads med svømmepøl.
Men spørgsmålet er osse, hvordan du havde tænkt dig at overnatte? Hotel,
Camping, Lejlighed?
Hvis det er Camping kan jeg osse anbefale en lille by ca. 10 km inde i
landet bag Roses - Garriguella - meget lokal, charmerende med at par små
cafeer og barer, midt i vinområderne og med et godt vincooperativ, hvor man
køber fremragende lokalvin på dunke. Og så har byen en fremragende
campingplads med områdets største pool.
mvh ole