SLANK OG SLIK
Fra : Harald Espenhain

Dato : 13-04-02 19:01

Der er lige noget jeg ikke heeelt har fattet. Kan man spise slik og være på
slank samtidigt? Jeg har læst i en bog, at bare man holder sig til at spise
alt med en fedtenergiprocent på max 30, så kan man i princippet spise hvad
det skal være.....

Så er det så jeg tænker - slut med flædekager og chokolade - men hvad med
vingummi, lakrids og lignende, der ikke indeholder fedt, men dog sukker.....

kan man tillade sig at spise det, også selv om der er masser af sukker i ?

den slikhungrende

Fra : WebWoman

Dato : 13-04-02 20:15

"Harald Espenhain" <alt.er.muligt@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har læst i en bog, at bare man holder sig til at spise
> alt med en fedtenergiprocent på max 30, så kan man i princippet spise hvad
> det skal være.....

Jeg tror (håber!) du har læst forkert.

Spiser du for mange kalorier, er det helt ligegyldigt, hvor langt nede
fedtenergiprocenten og fedtprocenten er.

Mvh. Lisbeth

Fra : KNM

Dato : 13-04-02 21:05

Hej

Da jeg startede på skrump, fik jeg udleveret en plakat hos lægen, hvor
forskellige ting var vist, og hvor meget man kunne spise for at få 10 gram
fedt.
4 firkanter chokolade = 10 gram fedt
40 poser vingummi/lakrids = 10 gram fedt.
Så helt forkert er det da ikke, men selvfølgelig skal det passe med hvad man
forbrænder....

Hej fra
Karina

Fra : WebWoman

Dato : 13-04-02 21:33

"KNM" <knm@dvdtown.dk> skrev i en meddelelse

> 4 firkanter chokolade = 10 gram fedt
> 40 poser vingummi/lakrids = 10 gram fedt.

4 firkanter chokolade (30 gr) = 10 gram fedt og 190 kcal
40 poser vingummi (2 kg) = 0 gram fedt og 3600 kcal

Det er stort set uden betydning for din vægt, hvor kalorierne kommer fra!

Mvh. Lisbeth

Fra : Girlie

Dato : 13-04-02 21:44

"WebWoman" <webwoman@ FJERN chicks.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 40 poser vingummi (2 kg) = 0 gram fedt og 3600 kcal
>
> Det er stort set uden betydning for din vægt, hvor kalorierne kommer fra!

Perfekt eksempel:) Jeg er ved at få spat af fedthysteri of FE%'er....:)

Fra : ~*Jannie*~

Dato : 13-04-02 22:14

> Perfekt eksempel:) Jeg er ved at få spat af fedthysteri of FE%'er....:)

Enig, jeg er først nu begyndt at tabe mig efter jeg er gået fra Susan
Powders fedt tælling til gammeldas kalorie tælling....hvor er jeg blevet
snyt!

Jannie

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 04-05-02 04:52

"~*Jannie*~" <lolistanomail@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Enig, jeg er først nu begyndt at tabe mig efter jeg er gået fra Susan
> Powders fedt tælling til gammeldas kalorie tælling....hvor er jeg blevet
snyt!

Jeg vil ikke sige at jeg er blevet snydt ved at læse hendes bog! jeg vil
nærmere mene at vi har snydt os selv....
Jeg mener stadig at susan powter er en meget dygtig kvinde.... men at jeg
nok har misbrugt hendes teori lidt... Alle de eksempler hun kommer med
fortæller hun jo om at vi skal holde fe% under 30.. ok fair nok!!! hvilket
jeg har valgt at tolke.. ihhh.. jeg kan leve af vingummi (eller hvad det nu
end måtte være) Men alle de steder hun fortæller om hendes egen succes.. så
er det jo salaterne der bliver nævnt!!!

Hvorfor er jeg så hooked på susan powter? Jo.. den energi hendes bog
udstråler! det er helt ubeskriveligt.. og jeg har aldrig oplevet noget
ligende!!! Hendes bog er absolut en motivationsfaktor for mig! *S*

Mvh Mette

Fra : -Carina

Dato : 13-04-02 21:45

"KNM" <knm@dvdtown.dk> wrote in message
> [...]
> 40 poser vingummi/lakrids = 10 gram fedt.
> Så helt forkert er det da ikke, men selvfølgelig skal det passe med hvad

Fedt og fedtenergiprocenten er ikke den samme. Så vil du tabe dig, er der
kun en vej frem. Og den kender du godt Forbrænd mere end du spiser! Og
er det ikke noget med at man skal gå 30 km for at forbrænde en plade marabou

-Carina

Fra : Rikke Steen

Dato : 17-04-02 14:48

Hejsa
Ja, jeg kender alt for godt alt det "Anne Larsen" hysteri om fedtenergi %.
Jeg troede nemmelig også at man bare kunne spise løs af slik, men jeg blev
klogere.
Mvh
Rikke

Fra : Linda Sørensen

Dato : 17-04-02 16:33

>Så er det så jeg tænker - slut med flædekager og chokolade - men hvad med
>vingummi, lakrids og lignende, der ikke indeholder fedt, men dog sukker.....

Hvis du er sliksyg er det klart bedre at spise lidt vingummier (1483
kJ/100g, 0,9g fedt), lakrids (1507 kJ/100g, 1g fedt) el.lign., men som
de andre skriver, er det ikke ligegyldig hvor meget du putter i
munden! Hvis du spiser en pose vingummier a 200 g indtager du 2966 kJ
- de 2966 kJ skal du så trække fra i det daglige indtag. Eksempelvis
vil du skulle spise 900 g kartofler mindre for at få dit kalorie
regnskab til at gå op !
Mvh
Linda Sørensen
http://www.gladogslank.dk - din kommende guide til sundhed og livsglæde

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 04-05-02 04:55

> http://www.gladogslank.dk - din kommende guide til sundhed og livsglæde

har glad og slank ikke snart været længe undervejs??? jeg glæder mig til at
se hvad de kommer til at byde på... kunne man få en forsmag måske?

Mette

Fra : Erna Andersen

Dato : 17-04-02 19:38

"Harald Espenhain" <alt.er.muligt@tdcspace.dk> wrote in message news:3

> [...]
sukker.....

> kan man tillade sig at spise det, også selv om der er masser af sukker i ?

Hvis du er slik hungrende, er din slankekur ikke god nok. Du får for lidt
sund mad.... og du må ikke spise tomme kalorier.
Har du sat dit kalorieforbrug for lavt??

Hilsen Erna

Fra : Wildthing21

Dato : 19-04-02 11:33

Fordi man er slikhungrende behøver det ikke nødvendigvis være fordi man har
sat sit indtag for lavt! Mange gange er det ikke et egentligt behov men
vanens magt!