Hvad skal jeg købe ? pc til tv
Fra : Kalle Møller

Dato : 13-04-02 16:45

Jeg vil gerne igang med at se divx film på vores fjernsyn. Det er et gammelt
fjernsyn, 9 år, kun med scartstik. Vores pc er rimmelig ny dog uden
grafikkort med tv out. Det grafikkort der sidder i pc er embeddet eller hvad
det nu hedder. Vores pc og fjernsyn står i hvert sit rum, ca 15 meter fra
hinanden. Jeg har kigget på diverse grafikkort, billigste til ca. 580 kr.
Hvad skal jeg bruge af hardware og software
På forhånd mange tak

Fra : Carsten Matzon

Dato : 13-04-02 17:47

Køb dig et Gf2 Mx200/400 eller måske et Gf4 Mx440 ... =)
Og så skal du bare have dig et Svhs - Scart kabel...
Hverken mere eller mindre...

Så kan du enten bruge den indbyggede Clone funktion i nvidia driverne eller
et 3parts programus ..

McM

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-02 18:29

Jeg sidder med samme ønske som Kalle ... er der nogen der kan "linke" mig
videre til en hjemmeside for dummenakker (mig) ... her tænker jeg på kabler,
opsætning, kort .... ect.

MVH Claus

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 13-04-02 18:54

"Trolderik" <trolderikAThotmail.com> skrev:
> Jeg sidder med samme ønske som Kalle ... er der nogen
> der kan "linke" mig videre til en hjemmeside for
> dummenakker (mig) ... her tænker jeg på kabler,
> opsætning, kort .... ect.

Kort: www.edbpriser.dk alle med TV-out.
Findes under hardware -> grafikkort.

Kabler og adaptere:
www.av-supply.dk
Findes under produkter -> Kabler til billede/lyd.

Ring evt. og snak med dem, de er rigtig flinke.

/Mikael

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 13-04-02 19:12

"Kalle Møller" <bse26612@vip.cybercity.dk> skrev:
> Jeg vil gerne igang med at se divx film på vores fjernsyn.
> Det er et gammelt fjernsyn, 9 år, kun med scartstik.
> Hvad skal jeg bruge af hardware og software

Hardware: Et grafikkort med TV-out.

Software: Intet, men www.tvtool.de (var nede pt.) gør
det lidt nemmere.

Kabel for lyd:
<http://www.av-supply.dk/produkter.php?show=5>

Kabel for billede:
<http://www.av-supply.dk/produkter.php?show=2>

Adapter til ældre TV:
<http://www.av-supply.dk/produkter.php?show=10>

Mvh.
Mikael

Fra : Morten@Odense

Dato : 13-04-02 22:03

hvad med denne: Medion trådløs transmissionssystem
som teledanmark sælger til 549.-
Nogen der kender den? Er den noget værd?
http://shop.teledanmark.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/da/-/DKK/Disp
layProductInformation-Start;sid=RqQl2eh_K0Ilp9TH3V_lcS5RETBA8Si-vCw=?Product
ID=D6ysHgt2W_kAAADsxzY6T7ic&CatalogCategoryID=KyMKamlDxU0AAADq4mPcik89

mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-02 08:30

Jeg takker for alle linkene - nu er jeg blot forvirret på et højere niveau
*GG* - er der et sted der beskriver hvad man gør - jeg er også i tvivl
omkring mpeg1-2-3-4, avi og mange andre formater - hvad er best - hvorfor ?

hvis man køber et DVD-drev - kan man så få 5.1 lyd ud uden et superlydkort
? - det er alle disse dumme elementære ting jeg skal have styr på ... det er
et område jeg aldrig har interesseret mig for før - derimod er jeg helt med
på tweaking, 0-clocking - så jeg har lidt jeg skal ha' indhentet

MVH
Claus

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 14-04-02 18:10

"Trolderik" <trolderikAThotmail.com> skrev:
> Jeg takker for alle linkene - nu er jeg blot forvirret på et
> højere niveau *GG*

Prøv at ring og snak med www.av-supply.dk de kan
nok guide dig til det meste, ihvertfald til det rigtige udstyr,
så finder vi ud af det andet bagefter

- Det er altid nemmere, når man har de rette sager.

Venligst
Mikael

Fra : Søren

Dato : 15-04-02 12:34

"Morten@Odense" <dont-spam-me@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:a9aec9$244$1@sunsite.dk...
> hvad med denne: Medion trådløs transmissionssystem
> som teledanmark sælger til 549.-
> Nogen der kender den? Er den noget værd?

Den virker udmærket hos mig ,der er ingen forskel
på kabel eller denne, på et Asus 7100 TV out, 15m
luft linie igennem en væg og en dør til et B&O L2500
25" fra 1989.

Mvh Søren

Fra : ole olsen

Dato : 15-04-02 21:58