Timeout på fopen()
Fra : Erik Hansen

Dato : 13-04-02 13:22

Hejsa.

På min hjemmeside http://www.mods.dk har jeg en masse filer liggende,
og får at sprede trafikken, har jeg et "mirror" af filer på en anden
server. For at være sikker på at serveren er oppe, laver jeg et test
på en bestemt file på serveren, for at se om serveren er online, inden
download af filen bliver sat igang.

Jeg bruger

if (@fopen("http://....", "r")) {
findes.
} else {
findes ikke.
}

Nu sker der det en gang i mellem at den ikke kan finde filen på
http://...., da webserveren er gået ned. Det betyder at det varer
utrolig længe inden if retunere falsk, da ip adressen stadig findes,
der kommer bare ikke nogen svar tilbage.

Det jeg godt kunne tænke mig, var om man kan lave en slags timeout i
fopen(). Således at hvis der gik over 5 sec, så returnere if sætningen
falsk.

Jeg har selv tænkt på en while som kunne kører et stykke tid, men det
er jeg ikke helt tryk ved, og der er måske nogen som har en bedre ide.

....::Erik

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 13-04-02 13:43

"Erik Hansen" <ehh@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det jeg godt kunne tænke mig, var om man kan lave en slags timeout i
> fopen(). Således at hvis der gik over 5 sec, så returnere if sætningen
> falsk.

Prøv at kigge på fsockopen() - den har en timeoutværdi som parameter...

http://dk.php.net/manual/en/function.fsockopen.php

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk