Skærm opdateringsfrekvenser
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-04-02 12:42

Hey

Kan i sige om der er noget unormalt i disse indstillinger?

Kan nemlig ikke helt forstå alle de:

front porch, sync width
back porch, micros, hvad er det?

Jeg har også lidt problemer.. Enten er grafikkortet ved at brænde sammen,
ellers er det skærmen..

Skærmen, som er en Samsung 900SL+, som jeg næsten lige har fået byttet, pga
den vertikale afbøjning var helt død,, så at skærmen blev strukket helt
vildt forvrænget..

Desuden kom den også med meget små udfald,, altså billedet forsvandt nogle
msekunder, et lille øjeblik.
Det gør den stadig.
Grafikkortet er et ATI Radeon 64DDR, men de nyere drivere (XP) tror det er
et 7200.
Billedet er også strukket i hjørnerne. Det kan ikke ses direkte. Men hvis
man fx tager in linieal, og mpler på en vindue der er fx. 5 cm bredt i
midten af billedet.. Er det 5,5 cm i siden af skærmen!!!

Så kunne det måske være det kunne rettet med powerstrip?

Jeg har også sat opdateringsfrekvensen op til 87 HZ, da jeg efterhånden
synes det flimre vildt på hvide baggrunde. Mere end førhen. Sikkert et
driverproblem.

Hvad siger i?

Billedet med samme emne oploadet til news:dk.binaer

Followup til
dk.edb.hardware.skaerm

Fra : P.N.

Dato : 15-04-02 10:54

Har ikke meget at bidrage med - men det er der jo åbenbart helle ikke andre
der har

Har du prøvet med et andet grafikkort el. på en anden computer? Det er vist
den nemmest måde at finde ud af om det er selv skærmen der er problemet.
Hvis nej, er det jo et godt udgangspunkt at arbejde videre fra...