Store/små bogstaver i funktionsnavne
Fra : Peter

Dato : 13-04-02 10:30

Hej

Variabel-navne er case-sensitive.
Det lader til at funktionsnavne ikke er - eks Print og Echo.

Er der noget galt i at man skriver disse med stort begyndelsesbogstav?

Hilsen Peter

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 13-04-02 11:24

> Variabel-navne er case-sensitive.
> Det lader til at funktionsnavne ikke er - eks Print og Echo.
>
> Er der noget galt i at man skriver disse med stort begyndelsesbogstav?

Nej, du må skrive funktionsnavne som du har lyst... Kan måske være meget
forvirrende... men meget godt ved funktioner med sammensatte navn som
f.eks. imagecolorresolvealpha hvor det siger lidt mere når man skriver
ImageColorResolveAlpha...

Så skriv funktionerne som du har lyst til. Iøvrigt er Echo ikke en
funcktion... men en "constructor.." (Kan ikke huske hvad det hedder på
dansk?)

mvh

Johan

Fra : Ulrik Kold

Dato : 13-04-02 11:34

Johan Holst Nielsen wrote:
> Så skriv funktionerne som du har lyst til. Iøvrigt er Echo ikke en
> funcktion... men en "constructor.." (Kan ikke huske hvad det hedder på
> dansk?)

En constructor er en funktion, der laver en ny instans af en klasse (i
hvert fald i objektorienteret programmering), så en constructor _er_
faktisk en funktion.

Jeg tror, det du leder efter er ordlyden fra manualen:

"echo() is not actually a function (it is a language construct) so you
are not required to use parentheses with it."

Jeg ved heller ikke hvad en language construct hedder på dansk. Anyone?

..kold
--
Hi! I'm your friendly neighborhood signature virus. -|- www.ulrikkold.dk
Copy me to your signature file and help me spread! -|- mig@ulrikkold.dk

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 13-04-02 12:40

> [...]
> are not required to use parentheses with it."
>
> Jeg ved heller ikke hvad en language construct hedder på dansk. Anyone?

Ja, men det jeg var ude efter var reelt at det ikke er en funktion som alle
de andre i PHP... når personen netop nævner print og echo (som begge er
contructors) så var der muligvis et vis tvivlsspørgsmål om hvorledes man
kunne bruge det samme ved andre som mysql_connect osv osv... Det var mere
det jeg var ude efter. Måske var forklaringen blot dårlig...

Men right... lad os ikke blive mere tekniske end nødvendig

mvh

Johan

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 13-04-02 15:57

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, Johan Holst
Nielsen <johan@weknowthewayout.com> just offered me, he muttered some
weird stuff, and I had to correct this gibberish:

>Ja, men det jeg var ude efter var reelt at det ikke er en funktion som alle
>de andre i PHP... når personen netop nævner print og echo (som begge er
>contructors)

Det er jo netop det de *ikke* er.
--
Nano Martin Mouritzen Phone +45 24899896
Vesterbrogade 30C. 2. Programmer Advanced Simplicty

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 13-04-02 15:07

Johan Holst Nielsen <johan@weknowthewayout.com> writes:

> ... når personen netop nævner print og echo (som begge er
> contructors)

Nej, de er netop ikke constructors, men "language contructs".

"Constructor" oversættes vel lettest til "konstruktør" (i forbindelse
med OOP), mens "language contruct" vel bedst oversættes til noget i
retning af "sprogelement"/"element i sproget"/"syntaktisk sproglement".

Det er ikke det samme!

--
Jacob - www.bunk.cc
You can make it illegal, but you can't make it unpopular.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 13-04-02 15:39

> [...]
> med OOP), mens "language contruct" vel bedst oversættes til noget i
> retning af "sprogelement"/"element i sproget"/"syntaktisk sproglement".

Nå, måske skulle jeg til at gå i seng?
Jep jep, du får ret... jeg hopper tilbage til arbejdet... tror ikke min
udformning af orderne idag er helt på toppen

mvh

Johan