VPC kan ikke få forbindelse med nettet
Fra : slet 01AUR

Dato : 13-04-02 01:25

Hej
Jeg har lige fået en IMac med Virtual PC for WIN 98SE.
Jeg benytter ADSL via modem. Når jeg booter VPC får jeg følgende
meddelelse ' Unable to initialise Virtual Switc Netwerking' og IE 6
forsøger at få kontakt med nettet men uden held, der kommer intet
logon til NetExpres.
IE i IMac OSX fungerer fint , så jeg går ud fra det er den der
forhindre VPC i at komme igennem.
Jeg håber du har et forslag til løsning ?
V.H.
John

Fra : [5220]Maciek

Dato : 13-04-02 01:47

er der ikke en indstilling under netværk hvor der mangler et flueben ved
"use shared IP" (burde være default)
hvad er ADSL via modem ?

Kender du ip adressen på dit netexpress? prøv at pinge den fra command
promt:
ping xxx.xxx.xxx.xxx (hvor x byttes ud med adressen for netexpress)

hvis der ikke kommer resultat,

åbn command promt og skriv:
ipconfig

dette vil vise computerens net-indstillinger. Se efter om den har fået
et ip nummer.

Vidste du forresten at Windows 2000 professional er bemærkelsesværdigt
hurtigere i brug under virtual PC end windows 98 eller for den sags
skyld windows 95?

mvh. Maciek

Fra : slet 2WAY6

Dato : 13-04-02 01:58

Hej Maciek
Tak for dit svar, jeg vil forsøge det.
ADSL er bredbånd via modem contra via rooter.

vh john

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 13-04-02 10:13

slet 2WAY6 <jhj@2WAY6webhiker.dk> wrote:

> Tak for dit svar, jeg vil forsøge det.
> ADSL er bredbånd via modem contra via rooter.

Som så næppe er et modem [MOdulator-DEModulator]. Men hvorfor har du dog
valgt en sekundaløsning?
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Martin Edlich

Dato : 13-04-02 10:35

In article <1fakrk6.lvimnmhy7z7fN%serse@diku.dk>,
serse@diku.dk (Per Erik Rønne) wrote:

> Som så næppe er et modem

Jo, og det har du skam også på din ADSL-forbindelse.