Objekt orienteret Design med UML
Fra : René Nielsen

Dato : 12-04-02 22:21

Hej NG,
Er der nogen der kan fortælle mig hvor jeg kan finde UML? Dvs. et
tegneværktøj der kan beskrive klasser og objekter. Jeg vil blive MEGET glad
hvis det ligger i den billige ende af prisskalaen (Share- eller freeware).
På forhånd tak.
MVH: René

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-04-02 23:04

René Nielsen skrev:

>Er der nogen der kan fortælle mig hvor jeg kan finde UML? Dvs. et
>tegneværktøj der kan beskrive klasser og objekter.

MagicDraw kan det du ønsker, men det starter op *langsomt* fordi
det er lavet i Java. Jeg ved ikke om det koster penge.

--
Bertel

Fra : Poul C

Dato : 13-04-02 09:11

Hej Rene

"René Nielsen" <r.nielsen@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der kan fortælle mig hvor jeg kan finde UML?

Jeps,-

Prøv "Together", kan det du ønsker og mere til:
Du kan f.eks få et existerende Java-projekt tegnet som UML-diagram ud fra
kildeteksten, - og vistnok også alene udfra class-filerne.

Find den på www.togethersoft.com

Den findes både i en betalings og i en ikke betalingsudgave (mangler
udprint, - men jeg klarer mig med en screen-dump til mit favorit
tegneprogram, og efter lidt beskæring kan jeg indsætte udklippet i en
tekstbehandler)

Mvh Poul

Fra : Kasper Nielsen

Dato : 14-04-02 10:43

http://argouml.tigris.org/

- Kasper

Fra : René Nielsen

Dato : 16-04-02 07:21

Hej NG,
Tusind tak for alle de hurtige svar. Alle har været en stor hjælp.
Endnu engang; tak for hjælpen.
MVH: René