Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
PayPal erfaringer?
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 02-02-01 00:01

Hej!

Er der nogen af jer som har erfaringer med at overføre penge til
Internetfirmaer via PayPal? De residerer på http://www.paypal.com og
virker fornuftige, men jeg ville lige lufte det her, inden jeg vover at
udlevere mit visa-nummer.

(Det er vel den rigtige gruppe til den slags her?)

--
Regards, Kim Voss Schrader

Skal du købe/sælge varer? Så brug dk.marked, det er _kun_ her det sker!

Fra : Jens Kristian Søgaar~

Dato : 05-02-01 03:55

Hej Kim,

> [...]
> Internetfirmaer via PayPal? De residerer på http://www.paypal.com og
> virker fornuftige, men jeg ville lige lufte det her, inden jeg vover at

Tjah, jeg har overført mange penge via PayPal (har både sendt penge
til PayPal, og fået penge fra PayPal) uden problemer.

Det du lige skal overveje er:

1. Køber du fra forretning A med VISA-kort og bliver snydt -
ja så kan du klage til din bank og få tilbageført pengene.

2. Overfører du penge fra dit VISA-kort til PayPal, og
herefter overfører penge til forretning A og bliver snydt -
så kan du ikke _klage_ til din bank og få tilbageført
pengene.

--
Jens Kristian Søgaard,
jk@soegaard.net -- http://www.jksoegaard.dk/

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 07-02-01 00:16

Hej!

"Jens Kristian Søgaard" wrote:

> Tjah, jeg har overført mange penge via PayPal (har både sendt penge
> til PayPal, og fået penge fra PayPal) uden problemer.

Ok, så PayPal er altså til at stole på. Så langt, så godt.

> Det du lige skal overveje er:
>
> 1. Køber du fra forretning A med VISA-kort og bliver snydt -
> ja så kan du klage til din bank og få tilbageført pengene.

Tja, hvis firmaet kunne tage VISA ville jeg benytte mig af muligheden,
men det kan de ikke :(

> 2. Overfører du penge fra dit VISA-kort til PayPal, og
> herefter overfører penge til forretning A og bliver snydt -
> så kan du ikke _klage_ til din bank og få tilbageført
> pengene.

Det er kun 20 dollars + transport så jeg overlever nok.

Tak for info!

Fra : JSMadsen

Dato : 04-03-01 04:18

Kim Voss Schrader skrev i meddelelsen <3A79EA94.934D30DB@kampsax.dtu.dk>...
> [...]
>Internetfirmaer via PayPal? De residerer på http://www.paypal.com og
>virker fornuftige, men jeg ville lige lufte det her, inden jeg vover at

Efter at have læst denne artikel, vill jeg nok være lidt (meget) skeptisk...:
http://www.salon.com/tech/feature/2001/02/23/pay_pal/print.html

--
/JSMadsen