Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Slideshow via DVD-afspiller
Fra : Lars Andersen

Dato : 12-04-02 08:21

Ved nogen, om man kan fremstille en CD på sin PC med et slideshow, og
så afspille den i en selvstændig DVD-afspiller tilsluttet TV'et. Jeg
spørger fordi PC'en ikke har TV-out, og iøvrigt står langt fra TV'et,
men vil gerne se/fremvise billeder på TV'et, istedet for at gæsterne
skal stå i en klump omkring PC-skærmen.

Fra : JSC

Dato : 12-04-02 09:19

"Lars Andersen" <la@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Ved nogen, om man kan fremstille en CD på sin PC med et slideshow, og
> så afspille den i en selvstændig DVD-afspiller tilsluttet TV'et. Jeg
[klip]

Hej Lars
Jeg mindes at have læst for nyligt, at brænder du en CD i formatet VCD
(Nero kan vist), så kan du lave et slideshow vha. remoten til DVD
afspilleren. Om billederne skal være i et bestemt format ved jeg ikke..
Men ellers prøv i news:dk.teknik.tv+video

--
Mvh/Regards
Jan Skov

Fra : Morten Sørensen

Dato : 12-04-02 15:26

> [...]
> afspilleren. Om billederne skal være i et bestemt format ved jeg ikke..
> Men ellers prøv i news:dk.teknik.tv+video

Ind i nero, lave en VCD, billederne skal være jpegs - hive jpegs over i
VCD'en, brænd, voila!

/Morten

Fra : Esben

Dato : 12-04-02 10:59

> [...]
> spørger fordi PC'en ikke har TV-out, og iøvrigt står langt fra TV'et,
> men vil gerne se/fremvise billeder på TV'et, istedet for at gæsterne

Det kan man sagtens. Der er masser at læse om det her:
http://www.vcdhelp.com/burnmpg.htm#photo

--
Esben

Fra : Beatie

Dato : 13-04-02 08:42

Hej Lars

Prøv Ulead DVD PictureShow, den kan hentes i en 15 dages prøveversion her:

http://www.ulead.com/dps/runme.htm

Den kan alt det du har brug for, og er meget nem at bruge.

Regards
Peter

Fra : Søren Kops

Dato : 14-04-02 14:38

Det kan sagtens lade sig gøre.

www.joern-thiedemann.de

Her findes et program, ssmm. Det er meget enkelt, læg alle billeder i et
directory, marker dem, find noget musik, og så blivr der lavet en stor
avifil. Denne fil bruger du til brænderprogram til at overføre til cd-rom.
Herefter bliver det komprimeret. 2 gigabyte fil, bliver til ca 3 min avi fil
der kan spilles på dvd-rom afspillere. Det fungerer fint.

mvh
søren kops

Fra : Pico

Dato : 14-04-02 15:39