Varm iMac
Fra : Gert Nielsen /PMF

Dato : 11-04-02 20:34

Hej Alle
Jeg har en iMac 333, Os 9.1, der et par gange den sidste måneds tid er
blevet mærkelig.
Pludselig kan man ikke skrive i mails eller word eller noget som helst.
Caps lock på tastaturet lyser konstant ligemeget hvad jeg gør.
Jeg konstaterer så at macén er temmelig varm og begge gange har det
hjulpet at lukke ned og køle af.
Nogen der ved hvad der er problemet stort/ lille osv? Øs af erfaringens
åre, venner

Venlig hilsen

Gert Nielsen.

"Man skal passe på en markant profil, ikke bli´r til en lang næse"
Erling Olsen.

Fra : Martin Edlich

Dato : 11-04-02 21:07

In article <fc.0073fb6b04088a760073fb6b04088a76.4088b9e@net.dialog.dk>,
"Gert Nielsen /PMF" <gert_nielsen_/pmf@net.dialog.dk> wrote:

> Jeg konstaterer så at macén er temmelig varm og begge gange har det
> hjulpet at lukke ned og køle af.

Find et program der kan vise temperaturen på din CPU. Kører din blæser?

Fra : Gert Nielsen /PMF

Dato : 11-04-02 22:23

newsspam4@mail.edlich.dk writes:

>Find et program der kan vise temperaturen på din CPU. Kører din blæser?

ok, hvad kan sådan et program hedde? - og den larmer ihvertfald , så det
går jeg udfra

Fra : Martin Edlich

Dato : 12-04-02 05:03

In article <fc.0073fb6b0408994e0073fb6b04088a76.408995a@net.dialog.dk>,
"Gert Nielsen /PMF" <gert_nielsen_/pmf@net.dialog.dk> wrote:

> ok, hvad kan sådan et program hedde?

Søg på CPU og temp på versiontracker, så kommer dr nok nogen forslag.

> - og den larmer ihvertfald , så det går jeg udfra

OK, dens vinger kan så være så fyldt med skidt at den ikke sender luft
nok rundt mere.

Fra : Aksel-Johan Hegrem

Dato : 13-04-02 12:00

Martin Edlich wrote:

> Søg på CPU og temp på versiontracker, så kommer dr nok nogen forslag.

http://www.MosaicComputing.com/newertech/software/index.html
her finner du et lite program som heter Gauge PRO, det viser temp. på CPU
--
Aksel-Johan Hegrem
Brækkatunet 48