Problemer med TV-out..igen igen
Fra : antidote

Dato : 11-04-02 18:55

Sidder med et (Leadtek Winfast) Nvidia GeForce 3 Ti 200 kort og et
svhs-kabel tilsluttet en svhs-composit konverter (scart) og kan ikke få det
til at virke.
Problemet er at mit grafikkort har en tv-out udgang med 6 huller og et
svhs-kabel som bekendt blot har 4 ben!
Stikket kan godt passe i udgangen i kortet, men der kommer noget billede på
skærmen, blot sort/hvidt flimmer (dog virker lyden, ved afspilning af film).
Det skal også lige nævnes at jeg benytter mig af TV-Tool v. 5.5 og har sat
den til at kører i PAL-format.
Nogen der ved om man kan få en adapter til de to typer stik (eventuelt
hvor - og hvad hedder det?).
Eller er der noget andet jeg mangler/gør forkert?

Håber der er nogen der kan hjælpe mig!

Mvh
antidote

Fra : [9000] Søren

Dato : 11-04-02 23:35

> Problemet er at mit grafikkort har en tv-out udgang med 6 huller og et
> svhs-kabel som bekendt blot har 4 ben!

Jeps det er som det skal være. Kun 4 ben i s-vhs han stik.

> Stikket kan godt passe i udgangen i kortet, men der kommer noget billede

> skærmen, blot sort/hvidt flimmer (dog virker lyden, ved afspilning af
film).

Det gør mit også hvis stikket ikke sidder ordentligt i.

> Det skal også lige nævnes at jeg benytter mig af TV-Tool v. 5.5 og har sat
> den til at kører i PAL-format.
> Nogen der ved om man kan få en adapter til de to typer stik (eventuelt
> hvor - og hvad hedder det?).

Tror j absolut ikke er nødvendigt.

> Eller er der noget andet jeg mangler/gør forkert?

Jeg kan desværre ikke komme på noget :-/

/Søren