Vaccination
Fra : kenneth

Dato : 11-04-02 16:59

Er det nødvendigt at lade sig vaccinere
imod leverbetændelse ved en uges ferie i Tyrkiet ?
Vores læge tilråder det, men er det ikke at skyde gråspurve med kanoner,
hvad er jeres erfaring?
mvh
Kenneth

Fra : Bess

Dato : 11-04-02 20:06

"kenneth" <roed.vip@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> imod leverbetændelse ved en uges ferie i Tyrkiet ?
> Vores læge tilråder det, men er det ikke at skyde gråspurve med kanoner,

Du skal tænke på at smitten ikke nødvendigvis overføres ved kontakt med
andre mennesker: Du kan smittes gennem mad og vand eller is. Vand kan man
selvfølgelig vælge at købe som mineralvand på flaske, men du skal nødvendigs
spise og du har ikke en chance for at vide om din mad er en smittekilde.

mvh
Bess

Fra : Jeppe

Dato : 12-04-02 09:29

kenneth <roed.vip@mail.tele.dk> wrote in message
> Er det nødvendigt at lade sig vaccinere
> imod leverbetændelse ved en uges ferie i Tyrkiet ?

Der er ingen grund til at lade sige vaccinere mod leverbetændelse, når man
skla på ferie i Tyrkiet, men husk stivkrampe og difteri!

Mvh
Jeppe

Fra : Mogens Figen

Dato : 12-04-02 14:07

Hej nu har vi da været der nede 3 gange
Har aldrig hørt om at man skal vaccineres for at tage til Tyrkiet.
Hilsen Mogens

Fra : Brian Skaarup

Dato : 12-04-02 15:55

On Thu, 11 Apr 2002 17:59:24 +0200, "kenneth" <roed.vip@mail.tele.dk>
wrote:

>Er det nødvendigt at lade sig vaccinere
>imod leverbetændelse ved en uges ferie i Tyrkiet ?
>Vores læge tilråder det, men er det ikke at skyde gråspurve med kanoner,
>hvad er jeres erfaring?
Check evt. http://www.vaccination.dk - der står noget
Jeg fik for et par år siden en Haurix (tror jeg den hed) over 2 gange;
så nu er jeg beskyttet i 20 år. Så slipper jeg for at spekulere over
det foreløbigt