Årsag til hvidefinger
Fra : test

Dato : 09-04-02 19:28

Hej,

Mine fingre bliver nogle gange hvide.. Er der nogen, der ved hvorfor?

hilsen
Marlene

Fra : Bjarne Krog

Dato : 09-04-02 22:45

On Tue, 9 Apr 2002 20:28:28 +0200, "test" <test@aof-viborg.dk> wrote:

>Hej,
>
>Mine fingre bliver nogle gange hvide.. Er der nogen, der ved hvorfor?

Hej Marlene

Er du maler så vil jeg foreslå at du vasker hænder )

Undskyld........

Der kommer sikkert snart nogle indlæg om at det er fordi der ikke
kommer blod til hænderne....... ja men hvorfor??

Det kunne være fordi du har udelagt dine blodkar, (boremaskiner
luftbor o.l.) og det er grunden til at der ikke kommer blod ud i
hænderne.

---
Helbredende hilsner fra
Akupunktør Bjarne Krog http://www.blivrask.dk
Søger du en akupunktør så kik her http://www.akupunktoerer.dk/

Fra : Mari

Dato : 09-04-02 23:08

"test" <test@aof-viborg.dk> skrev i en meddelelse news:a8vb4r$17gh$1@news.cybercity.dk...
> Hej,
>
> Mine fingre bliver nogle gange hvide.. Er der nogen, der ved hvorfor?

Læs om Raynauds sygdom
<http://www.google.com/search?q=Raynauds+sygdom&hl=da&btnG=Google-s%F8gning&lr=lang_da>
måske er det årsagen

Mh

Fra : up

Dato : 10-04-02 00:03

test <test@aof-viborg.dk> skrev i en news:a8vb4r$17gh$1@news.cybercity.dk
> Hej,
>
> Mine fingre bliver nogle gange hvide.. Er der nogen, der ved hvorfor?
>
> hilsen
> Marlene

Hej Marlene. Jeg har selv haft problemet, det kaldes Raynauds syndrom og kan
skyldes at man bliver kold om fingrene. Da jeg holdt op med at ryge
forsvandt problemet for mit vedkommende, rygning får jo blodkarrene til at
trække sig sammen, iøvrigt også dem til hjernen, således at ilttilførslen
bliver dårligere.

Sygdom kan også være årsagen, så læs mere om det her fx:

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/raynaudssyndrom.htm

Mvh up