Jordslået teltdug
Fra : Christa Andersen

Dato : 09-04-02 18:43

Hej!
Er der nogen af jer, der ved om dette middel, "Schimmelex" fra Dr. Keddo,
kan købes i Danmark?
Det kan fjerne jordslåede pletter fra teltdug, presenninger m.v.
Produceres i Tyskland, og kan købes hos campingforhandlere der.
Ved nogen om det evt. kan købes lige på den anden side af grænsen (i
Tyskland).
Jeg har fundet det på en hjemmeside, og haft mailkontakt med et par tyske
campister, der siger god for virkningen.
Er der ellers "gode råd" til fjernelse af jordslåede pletter?
Stoffet sidder under hævetaget på vores Hymer, og kan ikke bare sådan lige
tages af.
Hilsen Christa

Fra : Pernille og Anders

Dato : 10-04-02 06:56

Prøv at gå ind i matas. Jeg har købt et at deres produkter engang mod
jordslåede pletter. Det er garanteret ikke så dyrt som det du taler om.
PRoblemet er bare at jeg ikke husker navnet, men spørg.

Hilsen

Pernille

<3cb327a3$0$5282$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

Fra : sten basbøll

Dato : 22-04-02 22:53

"Christa Andersen" <christa.a@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der ellers "gode råd" til fjernelse af jordslåede pletter?
> Stoffet sidder under hævetaget på vores Hymer, og kan ikke bare sådan lige

Hej

Før dette og tæt på, er den mugne lugt.

Hjalp engang en ven med en vinter-utæt Camp-Let, der var lige ved at få
sorte pletter.
Mystisk lugt - let hvidskimlet, tyndt låden skær, på madrasser, sovekabiner
og teltdug.

Først grundig tørret i solen. Fejet og banket og støvsuget overalt og
derefter tæt befugtet på alle overflader, ind og ude, med Rodalon i rette
blanding - leveret af havesprøjten, indstillet til halvgrov forstøvning -
for at det hele ikke blæste væk eller skulle indåndes.
Brug evt. maske, kan sikkert være farligt at indånde "sæbe" og
skimmelrester.
Efter 30 min. "killing time" igang med næste led.

Her blev udvalgte partier (næsten hele teltvognen) gnedet over "renset" med
hårdopvredne store swampe med samme Rodalonblanding for at fjerne eventuelle
belægninger.

Tørret i sol og vind i en uge. og derefter igen støvsuget og slået knastør
sammen.

Ved kontrol, efter at ha stået lukket sammen i 14 dage, mærkede en følsom
næse kun en svag duft af Rodalon i madrasserne hvorefter vognen godkendes
til videre brug. ( Den havde vist ikke været så ren og behagelig i flere år

Man skal ikke vaske camp let sovekabiner - de kryber - m e ge t - og skal så
ha meget lange elastikker til ophæng

..