Begrænset text i MySQL
Fra : Kasper Johansen

Dato : 09-04-02 17:35

Hej...
Jeg bruger en MySQL-database til en tagwall. Det virker fint osv... MEN,
hvis man skriver for lange beskeder bliver de kortet af???? Det fatter jeg
ikke rigtig... Er der nogle der ved hvordan man kan ændre det?? Er der en
maxlenght et eller andet sted?? Det er min egen server jeg kører over med
Apache hvis det hjælper på noget...

Fra : Andreas Frøsting

Dato : 09-04-02 17:48

> [...]
>ikke rigtig... Er der nogle der ved hvordan man kan ændre det?? Er der en

Formentlig en forkert felttype i databasen.
Typen varchar kan max. være 255 tegn langt, og det er nok noget i den
stil du er løbet ind i her.
Brug f.eks. phpMyAdmin til at ændre typen til 'text' (uden at angive
længde), så har du lige pludselig plads til 64KB tekst.

:wq
//andreas
http://phpwizard.dk

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 09-04-02 18:36

Så er det måske en ide at begrænse indholdet til fx 1 kb vha. php.
http://dk.php.net/substr

--
Kristian Risager Larsen
http://www.kezze.dk - mailto:kezze@kezze.dk

Fra : Andreas Frøsting

Dato : 09-04-02 19:51

>Så er det måske en ide at begrænse indholdet til fx 1 kb vha. php.
>http://dk.php.net/substr

Eller fortælle brugeren stregen er for lang istedet for blot at cutte
den:

http://dk.php.net/strlen

:wq
//andreas
http://phpwizard.dk

Fra : Andreas Frøsting

Dato : 09-04-02 20:18

>Eller fortælle brugeren stregen er for lang istedet for blot at cutte

Flot... næste gang vil jeg prøve at skrive 'streng'.. :)

:wq
//andreas
http://phpwizard.dk

Fra : Kasper Johansen

Dato : 10-04-02 09:09

Tak for hjælpen Andreas, jeg havde sat typen til TINYTEXT, jeg troede at det
kunne gøre lige meget hvad man satte den til, men det kunne det åbenbart
ikke. Tusind tak for hjælpen der!!

Også tak for alle de andre reply's, det er kanon at man får så meget hjælp
her...

Hvis i vil se siden jeg bygger på så klik ind på http://fairnok.tk

MvH
Kasper

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 09-04-02 20:20

> [...]
> maxlenght et eller andet sted?? Det er min egen server jeg kører over med

Muligvis bruger du get metoden i din form. Prøv at tilføje method="post" i dit
form-tag
Altså f.eks.

<form action="submit.php" method="post">

mvh

Johan Holst Nielsen
www.weknowthewayout.com