Andet multimedie
bentjuul 3670
Priser på de forskellige 3d programmer
Fra : Anders Rasmussen

Dato : 09-04-02 20:31

Som der står i emne linjen vil jeg gerne have priserne på de mest populære
3D prg. så som 3Ds max R4 og hvilke gode gratis prg. der er.

Hilsen Anders

Fra : R.O.

Dato : 09-04-02 22:13

"LirumLarum Anders Rasmussen" <anders@xemtech.dk> wrote in message

> Som der står i emne linjen vil jeg gerne have priserne på de mest populære
> 3D prg. så som 3Ds max R4

Alt for dyrt.

>og hvilke gode gratis prg. der er.

Rhino3D, Blender, Povs (-LAB og -RAY) og 3DNow. Du kan også hente en gratis
Maya learning edition, men dette indebærer vandmærke på hver
render.Lightwave kan afprøves i 30 dage...

Kender kun til Blender af de gratis...det mest forvirrende interface jeg
nogensinde har set IMO!

--
/R.O¸ hÉ× #323232

Fra : Niels Andersen

Dato : 10-04-02 08:20

R.O. wrote in <a8vlk0$331$1@sunsite.dk>:
> Kender kun til Blender af de gratis...det mest forvirrende interface jeg
> nogensinde har set IMO!

Til gengæld har jeg hørt mange sige, at når først man har lært det, er det
et rigtigt dejligt interface.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : R.O.

Dato : 10-04-02 09:30

"LirumLarum Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk>
wrote in message news:BIRs8.25767$iY5.810991@news010.worldonline.dk...

> Til gengæld har jeg hørt mange sige, at når først man har lært det, er det
> et rigtigt dejligt interface.

Ja det kan sagtens tænkes. Jeg tror problemet opstår hvis man har rodet med
de commercielle og så prøver Blender eller nogle af de andre for den sags
skyld... jeg har brugt 3Ds før og fandt derfor interface forskellen
drastisk/frustrerende.

Fra : Peter³

Dato : 10-04-02 19:44

Firmaet bag Blender gik konkurs for omkring en måned siden, så der er
desværre ikke meget fremtid i dette program. Der er dog stadig et community,
men uden softwareopdateringer varer det nok ikke ved...

http://www.elysiun.com/board/

Fra : Jesper Bendixen

Dato : 14-04-02 12:58

3D Studio Max 4.2 koster da kun små 34000.- her er iøvrigt et godt link
http://www.ravenholm.dk/

Fra : Peter³

Dato : 10-04-02 00:34

"Anders Rasmussen" <anders@xemtech.dk> skrev i en meddelelse
> Som der står i emne linjen vil jeg gerne have priserne på de mest populære
> 3D prg. så som 3Ds max R4 og hvilke gode gratis prg. der er.

Hej Anders,

3D programmer er ekstremt dyre, så du skal virkelig være seriøst
interesseret, før det kan betale sig at anskaffe de populære pakker. Her er
nogle eksempler på priser og dertil hørende links:

3ds max 4:
kr.: 31.500,00
http://www.3dc.dk/software/software.htm

Lightwave 3D 7.0
kr.: 18.925,00
http://www.avant-garde.dk/

Maya 4.0 Complete (er lige faldet i pris)
kr.: 28.490,64 (3.848 Euro)

Maya Unlimited (er lige faldet i pris)
kr.: 73.542,14 (9.898 Euro)
http://www.megafront.com/index2.html

Mht. gratis programmer er det ofte temmelig begrænset, hvad de kan, og man
får jo som regel, hvad man betaler for. Hvis du ikke har noget imod at bruge
lidt penge på softwaren i den mere normale (mellemste) prisklasse, vil jeg
anbefale, at du tager et kig på Animation:Master ($299)
http://www.hash.com/products/am.asp
eller Realsoft 3D ($700). Du kan downloade en demo fra siden:
http://www.realsoft.com/

Hvad skal du bruge 3D software til? Hobby, uddannelse, job? Det er vigtigt
at overveje, før du udbetaler hele din opsparing

Hilsen Peter

Fra : B. Jakobsen

Dato : 10-04-02 07:36

Digit har lige haft en gratis version af Amapi3D på coveret
Kh
Bjørn