Statisk elektricitet
Fra : Mirian

Dato : 09-04-02 10:22

Hej

Jeg har det irriterende problem at jeg konstant er elektrisk ladet. Det
giver sig udslag i at jeg får stød ved alt jeg rører ved uanset om det er
mennesker, metal eller vand.
Jeg "tør" næsten ikke at røre ved noget mere da det faktisk er temmelig
kraftige stød jeg får.
Er det nogen der ved hvad det kommer af og hvordan jeg undgår at få stød,
dvs. at være elektrisk ladet hele tiden?
MVH Mirian

Fra : Mic

Dato : 09-04-02 11:49

Undgå ALT tøj der er kunststoffer i i et par dage, og se om det har nogen
indflydelse. Hvis ikke, er du muligvis et "positiv" menneske, dvs konstant
positivt ladet. Man ved ikke hvorfor fænomenet opstår, men det findes...

Michael Colding
redaktør, http://www.MandeZonen.dk
Skrivekløe? Vi mangler ALTID nye talenter.

Fra : Anja

Dato : 09-04-02 13:51

> Undgå ALT tøj der er kunststoffer i i et par dage, og se om det har nogen
> indflydelse.
tjek også skyllemiddel og shampo

Anja

Fra : izeqb

Dato : 09-04-02 14:24

> tjek også skyllemiddel og shampo

Hvis du går med kondisko kan det også gøre det. Prøv at gå med sko med læder
sål.
Du kan evt. klappe dine hænder i løbet af dagen (ligesom hvis du har støv på
hænderne, og skal børste det væk).

Fra : Erik Dan

Dato : 15-05-02 11:58

> [...]
>
> Jeg har det irriterende problem at jeg konstant er elektrisk ladet. Det
> giver sig udslag i at jeg får stød ved alt jeg rører ved uanset om det er
En lille fidus er, at f.eks før man rører ved noget metal ,lige "klappe" med
en knyttet hånd ,det er ihvertfald min erfaring at det er mindre ubehageligt
end at få stødet på fingernespidsen.