Andet multimedie
bentjuul 3670
flash-animationer i Illustrator 9.02?
Fra : Peter Lawaetz

Dato : 01-02-01 22:15

Ang. Illustrator 9.02/ Win98

Emne:
Release to layers og gemme i flash. Og de valmuligheder man har med de to
handlinger.

Mål:
At fremstille simple flash-animationer udelukkende ved brug af Illustrator
9.02, kommandoerne "release to layers" "save as :swf" (flash)
Eksempel : "Alfabet"
Når flashfilen vises skal bogstaverne fra a- å komme frem et efter et og
hele alfabetet fylder til sidst skærmbilledet.

Sådan har jeg gjort:
- Skrevet bogstaverne et efter et i Illu.9.02
- "release to layers"
- "save as swf"

Resultat:
Når den færdige flashfil vises, kommer bogstaverne frem og afløser hinanden,
så man ender med et billede af bogstavet "Å" i stedet for at hele alfabetet
vises.

Hvad gør jeg galt??
- har en fornemmelse af at problemet ligger i behandlingen af
"Layers".......

På forhånd tak for hjælpen!

Venlig hilsen
-Peter

Fra : Madsen

Dato : 01-02-01 15:35

"Peter Lawaetz" <plaw@vip.cybercity.dk> skrev:

> [...]
> vises.
>
> Hvad gør jeg galt??
> - har en fornemmelse af at problemet ligger i behandlingen af

Det eneste du sådan set gør forkert er, at du ikke holder
Shift nede når du vælger "Release to Layers"

Prøv det. :)

--
Mvh Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Madsen

Dato : 01-02-01 15:50

"Madsen" <madsens@whomail.dk> skrev:

> Det eneste du sådan set gør forkert er, at du ikke holder
> Shift nede når du vælger "Release to Layers"

Nå jeg smider lige lidt grafik efter dig.

Alfabet uden shift holdt nede ved »Release to Layers«

Alfabet med shift holdt nede ved »Release to Layers«

--
Mvh Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Peter Lawaetz