Andet multimedie
bentjuul 3670
AVI-filer
Fra : --=BGN=--

Dato : 08-04-02 18:14

Kan AVI-filer afspilles med andre programmer end Microsoft Media Player?
Grunden til mit spørsmål skyldes at når jeg under Windows 2000 DK med Media
Player ikke kan afspille AVI filer, den viser bare abstrakte farver der
kører rundt. På min stationære PC med Windows XP er der ikke noget problem,
her virker det. Jeg har tjekket indstillinger for begge versioner, 7.01 på
Win 2000 og 8.0 på XP, og opsætningen er den samme.
Hvis der er en der kender til problemet, vil jeg blive glad for at høre
løsningen.

Bo

Fra : [9000] Kim Fritze Si~

Dato : 08-04-02 18:24

> Kan AVI-filer afspilles med andre programmer end Microsoft Media Player?

Der findes uendelig mange....pick one!

> Hvis der er en der kender til problemet, vil jeg blive glad for at høre
> løsningen.

De abstrakte farver er fordi den ikke kan finde det rette codec. Hent DivX
5.0 fra nettet et sted, så skulle du være Good-to-go

--
Mvh. Kim, Aalborg

Forget 911, I dial .357
Trespassers will be shot
Survivors will be shot again

Fra : --=BGN=--

Dato : 09-04-02 15:44

Opsætningen i Media Player er nøjagtig ens på min Win2000 og min XP, men det
er kun på min XP det virker.
Kan man hente de forskellige codec til Media Player? Hvis ja, hvor?

Du skriver, Kim, at der findes uendelig mange fremvisere til AVI-filer, så
kan du ikke nævne et par stykker som er rigtig gode?

Bo

Fra : R.O.

Dato : 09-04-02 17:37

"LirumLarum --=BGN=--" <bo@bgn.dk> wrote in message
[CTRl+X]

> Kan man hente de forskellige codec til Media Player? Hvis ja, hvor?

http://www.divxcodec.com/
http://codeczone.da.ru/

Det er ikke sikkert det er DivX codec du mangler...nu ved jeg ikke hvad du
sidder med, men Anglepotion eller Intel's I263 kunne det også være (pr0n
fx). Du kan loade sekvensen i VirtualDub eller TEMPGenc og derved få oplyst
det manglende codec.

> Du skriver, Kim, at der findes uendelig mange fremvisere til AVI-filer, så
> kan du ikke nævne et par stykker som er rigtig gode?

1. Start => Run (kør) => mplayer2
2. ThePlaya (følger med en officiel DivX install)

--
/R.O¸ hÉ× #323232

Fra : Leony

Dato : 10-04-02 08:05

"--=BGN=--" <bo@bgn.dk> skrev i en meddelelse

> Du skriver, Kim, at der findes uendelig mange fremvisere til AVI-filer, så
> kan du ikke nævne et par stykker som er rigtig gode?

Her er der et link til 81 playere:
http://www.mpegx.com/video.asp?dcat=VideoPlayer

Hvilke der er gode er svært at sige da alle har forskellige behov.
Men prøv at starte med de populæreste og arbejd dig nedad.
Personligt synes jeg Zoomplayer ser lovende ud (har brugt den en gang).

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : --=BGN=--

Dato : 10-04-02 12:37

Tak til jer alle for hjælpen.

Bo

Fra : Madsen

Dato : 08-04-02 18:22

--=BGN=-- skrev:

> [...]
> abstrakte farver der kører rundt. På min stationære PC med Windows XP
> er der ikke noget problem, her virker det.

Mon ikke du mangler at installere et passende codec på Win2000? Det er
sikkert en Divx-film eller noget lignende du sidder med.

Madsen.