hjælp den nye fodermester igen
Fra : Johnny

Dato : 08-04-02 17:23

Hejsa.
Hvad vil I anbefale af dåsemad??? jeg fodere med Lams tørfoder..

\!/
(@@)
-------o00o-(_)-o00o-------
POCO A POCO
Fjern katten for svar
Johnny Ravn
-------------------Oooo-----
oooO ( )
( ) ) /
\ ( (_/
\_)

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 08-04-02 17:45

> Hejsa.
> Hvad vil I anbefale af dåsemad??? jeg fodere med Lams tørfoder..

Hmm.. jeg har hørt at dåsamad slet ikke er godt for katten altså i forhold
til tørkost... vist noget med tandsten... *S*

hvis vi endelig bruger vådkost (en gang i mellem) så bruger vi kittekat.. de
der små poser til kr2.95 eller en gang i mellem kan det blive til en dåse
tun i vand!

Mvh Mette

Fra : Nina El Falaki

Dato : 08-04-02 19:31

Hvis du endelig vil bruge dåsefoder, hvorfor så ikke købe Iams??

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 08-04-02 20:08

Har lige set at rene ord for pengene kigger på kattemad på mandag i næste
uge! *S* Så mon ikke vi skulle prøve at kigge med der! *S*

Mette

--
^~^
http://www.valo.dk

Fra : Sidsel L. Espersen

Dato : 09-04-02 10:11

Problemet med Rene Ord for Pengene er at de kunne kigger på procenterne,
ikke hvad indholdsfortegnelsen si'r så derfor er deres undersøgelser som
regel ikke noget værd når det gælder dyrefoder, for de nævner jo ikke at
fodrer du med Whiskas kan du godt begynde at spare sammen til at få fjernet
urinvejsstenene når katten er blevet ældre... ;)

At det så sikkert er en kærkommen afløsning for katten at tygge i noget
blødere end hvad der som regel svarer til knogler, det er så noget helt
andet. Kvalitets dåsemad er da en god afvexling for kattens bisser, og så
længe den stadig får en masse tørfoder til at skrabe tænderne rene bagefter,
ja så er det jo fint. Men det er bare min mening :)

- Sidsel

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 09-04-02 11:21

"Sidsel L. Espersen" <stalia@macfat.dk> writes:

> [...]
> fodrer du med Whiskas kan du godt begynde at spare sammen til at få fjernet
> urinvejsstenene når katten er blevet ældre... ;)

For nogle år siden blev der lavet en undersøgelse af vådkattemad af
forbrugerrådet (tror jeg nok det hed) og det viste sig at kvicklys
billige kattemad var det bedste på markedet da...;-?
Fordi der ikke var tilsat alt muligt som skal gøre det lækkert for
mennesker, men kun råvarer til mitter..

> [...]
> længe den stadig får en masse tørfoder til at skrabe tænderne rene bagefter,
> ja så er det jo fint. Men det er bare min mening :)

Ja, bare spørg Melissa, som bliver meget ked af det, hvis der ikke
falder en portionsanretning kitekat af hver dag, det er nu ikke fordi
hun vil spise kødet, men sovsen bliver vasket af med det samme..
Og naturligvis får hun også seriøs mad ved siden af, nemlig hills
senior som bare er et hit hos hende..*gg*

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : jensenjs

Dato : 10-04-02 11:19

> hun vil spise kødet, men sovsen bliver vasket af med det samme..
> Og naturligvis får hun også seriøs mad ved siden af, nemlig hills
> senior som bare er et hit hos hende..*gg*

Det samme med Chinne sovsen er bare mums.
Jeg har indtil for nylig brugt Hills C/D og det har været hit fra
starten, men da jeg forleden dag kom med hjem med Hills senior, blev
jeg nærmest overfaldet, den gjore lykke, hun var helt rundt på gulvet
jeg blev godt nok fortalt at jeg var for langsom til at åbne posen,
det var op på bordet ned igen og hen til mad skålen (som ikke var tom)
jeg vil ha, jeg vil ha, jeg vil ha, det er min, giv mig.
Hun er bare dejlig
mvh jensenjs

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 10-04-02 16:20

jensenjs <x@y.z> writes:

> Det samme med Chinne sovsen er bare mums.

Griner.. man kunne undre sig over hvad de kommer i den sovs...??

> [...]
> det var op på bordet ned igen og hen til mad skålen (som ikke var tom)
> jeg vil ha, jeg vil ha, jeg vil ha, det er min, giv mig.

Ja, Hills senior er bare et hit, første gang jeg kom hjem med det
havde hun stadig sine 3 forskellige slags pussi, men det kunne stå til
det blev støv. Kun senior dur og selv om jeg nu ikke var så glad for
de nye poser i starten, må jeg nok indrømme at det er en god
opfindelse med lukkemekanismen..

> Hun er bare dejlig
Det er misser jo *gg*