Er det mig som er galt på den???
Fra : ~ Susanne ~

Dato : 08-04-02 10:23

Hej!

Jeg var i dag hjemme hos min mor med min hund, og efter den lange køretur,
skulle hunden da lige have lov til at tisse af. Foran, hvor min mor bor, er
der en stor græsplæne, med et legehus i den ene ende, og en sandkasse i den
anden, så det er jo dejlig nemt.

Men i dag da jeg gik der med min hund (og jeg samler jo selvfølgelig op
efter hunden, når hun har lavet stort), kom der en dame og skældte mig
kraftigt ud. Ja, hun syntes det var for ulækkert at hunden gik der og
tissede hvor børnene legede (har dog sjældent set noget barn der, men det er
en anden sag). Hendes udbrud kom helt bag på mig, så jeg var noget mundlam.

Men nu er det jo at jeg tænker på om hun har ret?? Jeg har altid bare
opfattet det som en biologisk process, hvor urinen går ned i jorden, og
stofferne på en eller anden måde så bliver udskilt. Men nu er jeg jo ikke
biolog, så hvad ved jeg. Og når jeg har været ude hos venner med børn, har
de da heller aldrig sagt noget til at hunden tisser på deres græsplæne, hvor
børnene leger.

Men jeg vil jo ikke genere nogen, og hvis det er ulækkert, jamen så holder
jeg da bare op. Jeg bliver bare noget harm, når folk ikke kan finde ud af at
tale ordentligt til hinanden (og specielt når jeg er impliceret )

Jeg har også tit været ude for at blive skældt ud for at min hund skulle
have tisset op af deres bildæk, og selvom jeg prøver at forklare at det er
lidt svært, da min hund er en tæve, bliver de bare ved.

Derfor ved jeg heller ikke hvor alvorligt jeg skulle tage denne sag, men
hvad synes I? For hvis det virkelig er ulækkert, så er der jo mange steder
hvor man pludselig ikke kan lade sin hund tisse, som fx. i venners haver.

Med venlig hilsen
Susanne

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 08-04-02 12:28

On Mon, 8 Apr 2002 11:22:35 +0200, "~ Susanne ~"
<munkebo@post6.tele.dk> wrotd:>Hej!
> [...]
>hvor man pludselig ikke kan lade sin hund tisse, som fx. i venners haver.

Jeg ville ikke tage det så tungt hvis jeg var dig ! Hvis der er nogen
der brokker sig over hvor min hund tisser , så plejer jeg at spørge
dem om de aldrig selv har tisset på gaden "hvis det er mænd " og
kvinderne har nok en mand der også har gjort/gør det !

Dog får min hund ikke lov til at pisse op af legehuse eller bildæk ,
for det har jo også den uheldige virkning at andre hunde også begynder
at tisse der , og så kan det jo hurtigt blive ulækkert.

Fra : Brian

Dato : 08-04-02 14:53

Hejsa Susanne
Det var en længere smørre, men jeg vil ikke kommentere din mail
traditionelt.

Du har nok været ude for en såkaldt hundehader. Det er nemlig størstedelen
af begrundelsen for at man bliver overfaldet af negative mennesker. De kan
simpelthen ikke lide hunde. Mange yngre kvinder bruger det med børnene som
undskyldning for snart sagt alt. Der er ingen grænser for, hvad forældre kan
finde på at sige og de mener, at hvis de blot kommer med Deres argumenter i
barnets hellige navn, så findes der ingen gyldige modargumenter. -

Omkring afføring og urin vil jeg sige, at urinen faktisk ikke indeholder
bakterier. Den er et temmeligt rent produkt. Anderledes forholder det sig
med afføringen, som kan indeholde lidt af hvert.

Bare "pis" billedligt talt på alle disse negative typer. Samme typper vil
sikkert synes, at det er helt naturligt, når børnene smider slikpapir,
halvspiste is osv. rundt omkring i miljøet.

Mvh. Brian, fra Aalborg

Fra : x Vuf x

Dato : 08-04-02 15:33

Mon, 8 Apr 2002 15:53:00 +0200, Brian wrote:

> [...]

>sikkert synes, at det er helt naturligt, når børnene smider slikpapir,
>halvspiste is osv. rundt omkring i miljøet.

Ja ...så behøver jeg jo ikke sige noget...Brian sagde det hele. ;-D

--
Med venlig hilsen webdesigner@sonpet.com fjern de 3 *
Sonja http://www.sonpet.com

Fra : ~ Susanne ~

Dato : 09-04-02 17:50

Tak for svarene. Det var dejligt at høre at jeg ikke er så slem og
ubetænksom som den noget arige dame ellers beskyldte mig for at være. For
det gjorde mig nu noget ked af det. Og det er da klart at jeg aldrig ville
lade min hund tisse i sandkassen, men nu var der jo bare tale om en stor
græsplæne, men en sandkasse på i det ene hjørne og et legehus i det andet.

Man skal nok bare vænne sig til disse "hundehadere". Men selvom de ikke er
glade for hunde, er det da dem ikke ubeskåret at tale pænt til andre!!

Tak for det!

Susanne

Fra : Louise Kragh

Dato : 08-04-02 17:47

Hej
har kun hørt at det er uheldigt hvis hunde og katte tisser i børns
sandkasser, fordi mange af ungerne sidder i sandet og også spiser af det
engangimellem. Det er derfor mange private lægger net over deres børns
sandkasse, så imstrejfende katte ikke bruger den som kattebakke Men
derudover tror jeg ikke der er nogle problemer.
mvh
Louise

Fra : Germaine Nielsen

Dato : 18-04-02 08:10

Hej Susanne!

Mon ikke damen ikke havde andet at lave, end at holde øje med, hvad du
og din hund foretog sig. Det er ikke fordi, at det er specielt
ulækkert for børn, med mindre at de bevidst gnider sig ind i det lige
efter, at du har været der - hvad så med alle de andre "ulækre" ting,
som børn kan blive udsat for? For ikke at blive uvenner med damen
eller andre, så ville jeg da nok lade hunden besørge et andet sted,
for det er ikke altid, at vi hundevenner bliver forstået at resten af
befolkningen. Jeg har selb været på familiebesøg på fyn, hvilket er
langt væk fra, hvor vi bor, men her "tissede" min tæve også på et
"uheldigt" sted, nemlig en forhave ud til fortovet som kun bestod af
jord - beboereren ville have, at jeg "samlede" det op!!!!
hmmmmm...ikke så nemt, vel? Så fordi jeg ikke kender hende og ikke
kommer der så forfærdeligt tit, så lod jeg min hund tisse der hver
gang, vi var på fyn (en smule skadefro!) Det er nok ikke
fremgangsmåden, men jeg blev bare så sur over den tiltalemåde.....

MVH Germaine