Grafikkort til VCD making
Fra : Peter Holm

Dato : 08-04-02 06:36

Hejsa,
jeg har igennem længere tid prøvet at finde frem til hvilket kort der skal
indkøbes, når hovedformålet er, at lave VCD fra TV og Video. Men jeg er
stadig på Herrens mark.
Her er et par af mine fortvivlelser:

Først var jeg sikker på, at jeg skulle have et Hauppauge WIN-TV PVR - enten
PCI eller USB, så jeg kunne optage direkte til VCD-format. Men efter at have
læst anmeldelser af kortet på http://www.vcdhelp.com/ er jeg ikke længere så
sikker på, at kr2200 til dette kort er ret godt givet ud. Derfor er dette
kort droppet.

Dernæst har jeg kig på ATI's AIW Radeon. Men nu blir jeg meget forvirret når
jeg læser på http://www.vcdhelp.com/ Der er mange anmeldelser af dette kort
herinde, men mange gange er det som om dette kort blandes sammen med ATI
Radeon 8500 eller 7500. Er forskellen på disse kort bare, at det er tuner i
AIW og det er der ikke ikke Radeon 8500/7500 ? Behøver man en tuner i
kortet, for at optage fra sit TV, eller er det nok med en VIDEO-IN.

Jeg er ikke på jagt efter et kort til super grafik i spil, da dette ikke er
en af mine hobbies. Derfor blir jeg endnu mere forvirret, når der nederst i
http://www.vcdhelp.com/ (sitet's egen review) anmeldelsen af All-In-Wonder
står "But remember that this card does not offer anything extra than a
Videocard and a cheap TV-Card with the right capture software."

Vil det sige, at jeg kan købe et TV-kort til kr. 500 og få den samme
capture-kvalitet ?

Hvad er det for nogen tal jeg skal kigge efter i specifikationerne af
TV-kort, når mit ønske er et kort til optagelse af VCD fra mit TV. Jeg har
ikke noget imod at kode filerne om bagefter, så det behøver ikke være til
direkte VCD-format (der er vist også kun 2 kort på markedet der er lavet til
det).

Mvh
Peter Holm

phc@mail1.stofanet.dk

Fra : [8550] Jesper Nielse~

Dato : 10-04-02 23:44

"Peter Holm" <phc@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> indkøbes, når hovedformålet er, at lave VCD fra TV og Video. Men jeg er

Uden at hævde, at det er det bedste, tror du så ikke et Matrox Marvel G400
kort er lige er det, du mangler?
Så et i dk.marked.privat.edb til 1100 kroner.

Marvelkortet har hardware-encoding til mpeg1 formatet, så det stiller næsten
ingen krav til processoren.
Har selv et, men bruger endnu ikke featuren.

Mvh

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Peter Holm

Dato : 13-04-02 15:03

jo, udover at nogen hos http://www.vcdhelp.com/ klager om manglende driver
til win xp, så ser det godt ud.
Nogen der kender dette korts evne til capture under win xp ?

Peter

Fra : Lyrik

Dato : 17-04-02 22:11

"Peter Holm" <phc@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> direkte VCD-format (der er vist også kun 2 kort på markedet der er lavet
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Et decideret tvkort har den fordel at der ikke skal ledninger fra et
udvortes TV. Endvidere er de billigere end mange af de kombinerede
"Wonderfullkort"

Det her ser da godt ud, klippet fra en anmeldelse, synes du ikke:

"savle - savle jeg har set og lejet med Cinergy 400TV hos en af mine
venner som er redakteur - han skriver for .... de må jeg ikke sige -
hold da kæft hvor er det bare lækkert - en guldklump - digital
optagelse af film fra TV i super kvalitet (PVR funktion) - DivX - timeshift
funktion - vhs og s-vhs indgang - fjernbetjening - nicam stereo lyd, en
lynhurtigt text tv og prisen er kun kr. 699.- tak skal du have - det er en
kvart del af det jeg har betalt for min Hauppauge´s WinTV PVR - i uge 20
rammer dette kort det danske markedet - lige før VM i fodbold TerraTec
har produceret igen et genialt produkt ! Derfor: 5 stjerner....!!! Findes
der nogen som måske gerne vil købe min WinTV PVR til hlav pris ??
mvh Karsten "

Hilsen
Jens