Solifer Articina 530
Fra : John Emil Halleland

Dato : 07-04-02 23:52

Jeg lurer på hva som er forskjellig mellom typen Artic og Articina ?
Har funnet ut tre ting: selvbærende karosseri, ikke varmt vann og enklere
type kjøleskap.
Har sett på en 93 modell.
Lurer på om Articina har dårligere kjøreegenskaper ?
Hvor lenge varte denne typen (vet den begynnte i 91) ?

Hilsen
John Emil Halleland

Fra : Janne Madsen

Dato : 08-04-02 21:03

John Emil Halleland <ehallela@online.no> skrev i en
nyhedsmeddelelse:x44s8.1463$cm1.44671@news4.ulv.nextra.no...
> [...]
> Har sett på en 93 modell.
> Lurer på om Articina har dårligere kjøreegenskaper ?
> Hvor lenge varte denne typen (vet den begynnte i 91) ?

Hej
Jeg tror det er alderen med deraf forskelligheder med hensyn til
konstruktion og indhold. Min første vogn var en 450 Artic.
Med hensyn til hvor længe de producerede Articinaen tror jeg at sidste
årgang var 94. I 1995 kom den til at hedde Goldie men er tilsyneladende den
samme vogn som Articinaen bare med en ny indretning. Måske er der små
forskelle i konstruktionen.
Med hensyn til køreegenskaber har jeg nu en 530 Goldie og jeg kan kun sige
at begge vogne har meget gode køreegenskaber. Man skal dog være lidt
påpasselig med læsning idet både vanddunke og køleskab ligger foran akslen
hvilket hurtigt kan give et højt kugletryk hvis ikke man passer på. Men med
et kugletryk på 75 kg og ellers pakket som man skal, kører den formidabelt.
med venlig hilsen
Lennart Sørensen