Amadeus - Directors Cut
Fra : David Rasmussen

Dato : 07-04-02 22:03

OK, nu kan jeg ikke holde mig længere....

Hvorfor f*nden har der ikke været nogen omtale overhovedet i Danmark af
dette re-release, som vises i forskellige biografer verden over?? Det er
da en af de store film i filmhistorien! Bliver den overhovedet vist i
Danmark??

/David

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 07-04-02 22:21

David Rasmussen skrev:

> Hvorfor f*nden har der ikke været nogen omtale overhovedet i
> Danmark af dette re-release, som vises i forskellige biografer
> verden over??

What!? Amadeus i Directors Cut? Hvorfor har ingen fortalt mig noget om
det? Det er ubetinget den bedste film, der nogensinde er lavet (efter
min mening selvfølgelig) ...

Hvis den ikke kommer op i Danmark, bliver jeg ikke vred. Så bliver jeg
skuffet.

--
Mvh. Peter

Fra : Per Sandholt

Dato : 08-04-02 00:35

Jeps,

Har set den

Det var jo i forvejen en fantastisk film, og de 20 ekstra minutter der er
proppet giver bl.a en af karakterene en ny vinkel og nogle af de andre
scener en ny, mere nuanceret mening, hvilket er fedt. Der dog en scene som,
er kommet med nu, der efter min mening er unødvendig.

Det var i øvrigt en meget interessant screening hvor Produceren Zaul Zaents
http://us.imdb.com/Name?Zaentz,+Saul, talte bagefter. Han er super cool....

Så var det fantastisk at de den på det store lærrede med den gode lyd, hvor
ligepræcis denne film virkelig hører hjemme. Den har slet ikke samme
slagkraft på et lille 28 tommer med en paphøjttaler, som var det jeg så den
på i sin tid.

Man må håbe for jer at den kommer til DK...men mon ikke der er en eller
anden der er klog (og grisk) nok til at hive den til landet?

--
Per

Fra : Peter B. Juul

Dato : 08-04-02 10:44

"Peter Bjerre Rosa" <pbro98@hum.auc.dk> writes:

> Hvis den ikke kommer op i Danmark, bliver jeg ikke vred. Så bliver jeg
> skuffet.

Du er i Danmark. Landet, hvor en indkøber bestemt ikke kunne
forestille mig, at The Empire Strikes Back-genudgivelsen kunne trække
lige så mange biografgængere som Hard Rain.

Vær skuffet.

Men til gengæld får du jo chancen for at se Blade 2.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Let's do the Time Plot, again..."
The RockBear. ((^)) - A comment on Star Trek in

Fra : Peter Larsen

Dato : 08-04-02 14:43

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message

> Du er i Danmark. Landet, hvor en indkøber bestemt ikke kunne
> forestille mig, at The Empire Strikes Back-genudgivelsen kunne trække
> lige så mange biografgængere som Hard Rain.

Hejsa

Hvad mener du med det?

Hilsen

Peter

Fra : Peter B. Juul

Dato : 08-04-02 14:53

"Peter Larsen" <????Trump@pc.dk> writes:

> Hvad mener du med det?

Hvad jeg skriver, såmænd.

Empire og Jedi fik ikke spilletid i Imperial, men kun i Palads.

Hard Rain, derimod....
--
Peter B. Juul, o.-.o "Diskussioner ødelægges tit af folk,
The RockBear. ((^)) der ved hvad de taler om"

Fra : John Hinge

Dato : 09-04-02 11:54

On 08 apr 2002 Peter B. Juul was heard to say:

> Hvad jeg skriver, såmænd.
>
> Empire og Jedi fik ikke spilletid i Imperial, men kun i Palads.
>
> Hard Rain, derimod....
Hey, selv de af os som arbejdede i søstervirksomheder mente det
var en helt hen i vejret disposition, men sådan vurderede man det
altså i NF biograferne
I det mindste var genpremieren på IV'eren da en totalt iorden
oplevelse, med udklædte mennesker og feststemning !

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs

Fra : Peter B. Juul

Dato : 09-04-02 13:04

John Hinge <sidekick_gimmenospam_@nntp.dk> writes:

> I det mindste var genpremieren på IV'eren da en totalt iorden
> oplevelse, med udklædte mennesker og feststemning !

Bestemt. Min "crew" var til gengæld vist de eneste udklædte til Empire
og Jedi.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm so glad to see you, Son of Homo Habilis, and
The RockBear. ((^)) Daughter of Australopithecus Afarensis!" cried Bill.

Fra : Martin M.

Dato : 09-04-02 13:19

> Bestemt. Min "crew" var til gengæld vist de eneste udklædte til Empire
> og Jedi.

De billeder af stormtroopers i badekåbe, der ligger inde på Geek Culture?

Afsindigt morsomt!

Mvh Martin

Fra : Peter B. Juul

Dato : 09-04-02 13:54

"Martin M." <nospam@nymore.com> writes:

> De billeder af stormtroopers i badekåbe, der ligger inde på Geek Culture?

Nemlig.

Vi har desværre aldrig fået scannet Jedi-billederne. Der var vi mødt
op i gammelmandstøj og med krykker, gangstativ og rullestol (Darth
havde fået sig en blindestav).

--
Peter B. Juul, o.-.o "Praeterea censeo Moulin Rouge omnibus videndum esse"
The RockBear. ((^))

Fra : Peter Brodersen

Dato : 08-04-02 21:10

On 08 Apr 2002 11:43:36 +0200, pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

>Men til gengæld får du jo chancen for at se Blade 2.

.... ah, det _var_ dig, jeg så i lørdags.

--
- Peter Brodersen

Fra : Peter B. Juul

Dato : 09-04-02 13:03

Peter Brodersen <professionel@nerd.dk> writes:

> ... ah, det _var_ dig, jeg så i lørdags.

Hvis klokken var 1.13 og ham du så var en der rejste sig fra sjette
række i venstre side, så ja.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Jeg har læst avis hver dag i et år, 365 dage. Og jeg
The RockBear. ((^)) har læst den af pligt, jeg er jo nærmest lige så meget

Fra : Peter Brodersen

Dato : 10-04-02 00:26

On 09 Apr 2002 14:03:24 +0200, pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

>Hvis klokken var 1.13 og ham du så var en der rejste sig fra sjette
>række i venstre side, så ja.

Jeg valgte dog at se den færdigt. Jeg fatter dog stadigvæk ikke
hvorfor at Blades sværd ikke er lavet af det samme materiale som hans
solbriller - det ville gøre ham endnu mere farlig.

--
- Peter Brodersen

Fra : Peter B. Juul

Dato : 10-04-02 09:58

> [...]

> hvorfor at Blades sværd ikke er lavet af det samme materiale som hans
> solbriller - det ville gøre ham endnu mere farlig.

Jeg har valgt at tro på, at David Goyer's manuskript har haft meget
lidt med det endelige resultat at gøre.

Han har givet mig så mange timers fornøjelse med film som Dark City og
tegneserier som JSA, at jeg ikke kan, ikke _vil_ tro, at han var skyld
i Blade 2.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Mennesker kan ikke få nå at få mere end 6 børn,
The RockBear. ((^)) da de kun kan amme en af gangen."

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 08-04-02 06:38

"David Rasmussen" <pinkfloydhomer@yahoo.com> wrote in message
> [...]
> dette re-release, som vises i forskellige biografer verden over?? Det er
> da en af de store film i filmhistorien! Bliver den overhovedet vist i

Mon ikke den kommer i Cinemateket, Grand, Gloria el. lign? Om ikke andet
kommer den i hvertfald til efteråret i en 2-disk version på DVD. Ligeledes
Komme Gøgereden i en nyrestaureret 2-disk version omkring samtidig.

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Max Møller

Dato : 08-04-02 10:52

> [...]
> dette re-release, som vises i forskellige biografer verden over?? Det er
> da en af de store film i filmhistorien! Bliver den overhovedet vist i

Den har dansk repremiere 2. august

Max
www.filmibiffen.dk

Fra : Jesper

Dato : 09-05-02 20:30

> [...]

> dette re-release, som vises i forskellige biografer verden over?? Det er
> da en af de store film i filmhistorien! Bliver den overhovedet vist i

Jeg foretrækker parodien: Rock Me Amadeus, videoen til den er
fantastisk.
--
Jesper.
Email: pinebox [a] myreabox [.] com

http://www.petitiononline.com/warcrime/

Fra : Jørgen Carlsen

Dato : 09-05-02 23:12

Ja, i følge pålidelig kilde skulle den være premieresat 2. august 2002
Importør / udlejer er Filmcompagniet.

mvh JC