Bedste bil/rally spil ???
Fra : Feodor

Dato : 07-04-02 18:05

Jeg ku' godt tænke mig at vide hvad I mener er det bedste bilspil/rallyspil
på markedet?
Og hvad er der på vej af spændende nyt på denne front?

Fra : Martin K

Dato : 07-04-02 18:11

Feodor wrote:
> Jeg ku' godt tænke mig at vide hvad I mener er det bedste
> bilspil/rallyspil på markedet?
> Og hvad er der på vej af spændende nyt på denne front?

Efter min mening er det F1 2001. Både med og uden mod'en fra rsdg.net, er
det et fremragende spil. F1 2002 kommer vel på et tidspunkt...

--
Martin K

Fra : Ole

Dato : 07-04-02 18:49

Det bliver nok svært, at finde noget bedre rally end Colin McRay 2.
Af nyheder, prøv at kikke lidt rundt på de forskellige producenters/ spil
magasiners sider, go' tur

Ole

Fra : Kurt Lund

Dato : 07-04-02 18:52

"Feodor" <feodor@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg ku' godt tænke mig at vide hvad I mener er det bedste
bilspil/rallyspil
> på markedet?
> Og hvad er der på vej af spændende nyt på denne front?

alm bil spil
Swedish Touring Car Championship 2
senere på sommeren kommer der en ny Toca fra Codemaster

Rally
Colin McRae Rally 2 senere på året Colin McRae Rally 3
Rally Championship Xtreme 2002
og V rally 3 senere på året

F1
Formel 1 2001
Grandprix 3

Kurt

Fra : Mikkel Gram-Hansen

Dato : 07-04-02 21:24

Hehe.. jeg er voldsomt uenig i alle 3 grupper.

Alm. bilspil :
Nascar Racing 2002 er det eneste valg for en virkeligt seriøs "racesimmer",
fysikken er uovertruffen.
ellers er FIA GT eller ALMS spotsvogn mods'ene til F1-2001 nok det bedste
lige nu.

Rally:
Rally Trophy er blevet helt godt efter den seneste patch fra BugBear

F1:
Tjaaa..... det er næsten sørgerligt, men Grand Prix Legends er stadig kongen
efter 3½ år, ingen over og ingen ved siden af.
Skal det være moderne F1 er F1-2001 i en helt anden klasse end GP3 der var
en fiasko.
Som tidligere sagt er selv de mest seriøse og hardcore GP3 ligaer gået over
til "fjenden", og så får du i F1-2001 to geniale spotsvogn mod's med gratis
i købet.. de er frit til download.

Af ting der er på vej lurer World Sports Cars stadig i horizonten... HVIS
det nogensinde rammer gaden bliver det det ultimative bilspil, men vi har
ventet i MEGET lang tid på nyt da der er ballade mellem udviklerne og Empire
som skal udgive det.
GP4 er også på vej, men det vil jeg ikke sætte ret store forhåbninger til...
endnu en gang opkog på en totalt forældet game engine. Synd at Crammond
valgte at blive doven og bare score kassen. F1-2002 er nok bedste chance for
lidt fornyelse ligesom Nascar2003 allerede er annonceret.

Kig ind på den danske sektion af RaceSimCentral forummet... hvis du vil vide
mere *lol*
http://forum.racesimcentral.com/forumdisplay.php?s=&forumid=10

Mikkel Gram-Hansen
--
Administrator
Simracing.dk - http://www.simracing.dk

Fra : Jens Jensen

Dato : 08-04-02 12:08

Rallyspil: Rally trophy
F-1: Grand Prix Legends eller F-1 2001
Simulation: Nascar 2002

/Jens.

Fra : Uffe Bilde

Dato : 08-04-02 12:37

> [...]
> fysikken er uovertruffen.
> ellers er FIA GT eller ALMS spotsvogn mods'ene til F1-2001 nok det bedste

Jeg vil sige hvis , man er helt vild med at køre karrusel. Er det da nok
vældig med NASCAR. Men hvis banen også gerne må dreje til den anden side,
mere end 2 gange på en sæson. Er det nok ikke det fedeste. Der er ingen
tvivl om at fysikken er fed. Men kører ovalbaner. Der er jeg hoppet af.

Jeg kan anbefale hvis man vil dreje både til højre og venstre på en bane.
Kan jeg varmt anbefale STCC2. ALMS mod'ne til F1-2001. Hvis kigger lidt ud
er der jo stadig Efterfølgeren til TOCA 2. Eller V8 Challenge. fra EA. Af
ældre spil kan SportsCar GT, også været et bud. Den følger gratis med
Logitechs Formula Force GP. Ellers er den ude i en nice price til ca. 100,-

> Rally:
> Rally Trophy er blevet helt godt efter den seneste patch fra BugBear
Har ikke prøvet den, me den nye patch. Kan bilerne så køre ligeud nu.

> [...]
over
> til "fjenden", og så får du i F1-2001 to geniale spotsvogn mod's med

Og man må med skam give dig ret. Der er intet over intet ved siden af GPL.
Men vi må da håbe at der snart gøres noget ved det.

Uffe Bilde

Remember "All that glitters ain't gold"

Fra : Martin K

Dato : 08-04-02 13:34

Uffe Bilde wrote:
> [...]
> Challenge. fra EA. Af ældre spil kan SportsCar GT, også været et bud.
> Den følger gratis med Logitechs Formula Force GP. Ellers er den ude i

SCGT er stadig et ok racerspil, men bestemt ikke i standardversion. Det skal
opgraderes til tænderne før det er sjovt, men så rykker det også...

Fra : Mikkel Gram-Hansen

Dato : 08-04-02 13:38

Uffe Bilde <bilde@post1.tele.dk> wrote in message

> [...]
> mere end 2 gange på en sæson. Er det nok ikke det fedeste. Der er ingen
> tvivl om at fysikken er fed. Men kører ovalbaner. Der er jeg hoppet af.

Du har ret et stykke hen af vejen... men !!!
Jeg var ikke specielt hooked på tanken om at køre rundt og rundt og rundt og
rundt, men prøv det lidt mere og du vil måske ændre mening.

Nascar er lige så meget et strategi spil som det er et racer spil, der skal
tænkes og planlægges i vildskab og man skal hele tiden være på forkant med
udviklingen i løbet. Hele tiden have alternative strategier klar til hvis
der pludseligt skulle komme et gult flag på det helt forkerte tidspunkt osv.
osv.
Nascar er kampen mand mod mand og der er ingen steder at gemme sig, og efter
30-40 minutters intens online ræs med dygtige kørere ca. 10 centimeter foran
og bagved dig bliver man meget nemt totalt hooked ;)

Mikkel Gram-Hansen