Taperester på vinduerne.
Fra : edob

Dato : 07-04-02 17:06

Hej NG.

Vi har for et par måneder siden købt en Adria campingvogn. Vi er ved at
gøre den forårsklar, men på vinduerne sidder rester af tape som vi ikke har
turde forsøge at fjerne.

Mit spørgsmål er: Hvad må vi bruge til at fjerne tape/limrester med uden at
det beskadiger vinduerne. Har læst at de er meget sarte.

V.h. Frank

Fra : PHK

Dato : 07-04-02 17:16

"edob" <frankhan@private.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> det beskadiger vinduerne. Har læst at de er meget sarte.

En søgning på www.google.com på fjerne klistermærker gav bl.a. følgende:

Klistermærker på andre produkter end tøj
· Fjern så meget af papiret som muligt
· Smør spiseolie på den klistrede plet
· Lad det sidde et kvarters tid
· Skrab det hele af med en dejskraber eller lignende
· Til sidst aftørres med opvaskemiddel eller evt. benzin, hvis materialet
kan tåle det.

Benzin ville jeg bruge som allersidste udvej.

--
_
|_|

Fra : Carina Enevoldsen

Dato : 07-04-02 22:06

Jeg ville bruge en hårtørrer, men selvfølgeligt forsigtigt da det er
plastic, du opvarmer, men det fjerner gamle klistermærker uden at efterlade
klister tilbage på vinduet.
/Carina

Fra : Tommy.T

Dato : 08-04-02 20:13

> [...]
> Mit spørgsmål er: Hvad må vi bruge til at fjerne
tape/limrester med uden at
> det beskadiger vinduerne. Har læst at de er meget sarte.

Jeg brugte Rensebenzin uden problemer.
Mvh Tommy