Andet multimedie
bentjuul 3670
Jeg forstår det ikke - dpi og print
Fra : Peter Enger

Dato : 06-04-02 13:18

Jeg har netop investeret i en Canon S900 som efter sigende skulle være en ok
fotoprinter.

Printeren kan printe i 2400x1200 men hvilke krav stiller det til billedet.

Når jeg redigerer et billede i Photoshop kan jeg bestemme billedets højde og
bredde i cm., samt billedets opløsning i pixels/tomme.

Spørgmålet er nu, skal billedet have 2400 pixels pr. tomme for at man kan
skrive ud i 2400x1200, eller hvordan hænger det her sammen ?

Mvh.

Peter

Fra : emj

Dato : 06-04-02 15:29

Peter Enger skrev i <IIBr8.48$f01.2258@news.get2net.dk>:

>Spørgmålet er nu, skal billedet have 2400 pixels pr. tomme for at man kan
>skrive ud i 2400x1200, eller hvordan hænger det her sammen ?

Kik på Lottes ide. Hun har på udmærket vis forklaret sammenhængen på
http://www.lotte-m.dk/fotografi_digitalt.shtml
Hilsen emj