Andet multimedie
bentjuul 3670
Gnidret når jeg printer
Fra : Gudrun

Dato : 06-04-02 11:25

Hejsa...

Jeg bruger Paint Shop Pro og Photoshop til at lave grafik i og det fungerer
optimalt når jeg skal bruge grafikken på hjemmesider f.eks., men når jeg
skal bruge grafikken (med tekst f.eks.) til en faktura eller et løsblad
bliver mine ting meget gnidrede og ved udprintning er al tekst og grafik
ligesom lidt utydeligt og står ikke skarpt, som hvis det f.eks skrives og
udprintes i Word.

Er der nogen her, som kan give mig en forklaring på hvorfor... og
selvfølgelig meget gerne hjælp til hvordan det kan løses?

Mange hilsner og god weekend fra Gudrun

Fra : Else-Marie Jeppesen

Dato : 06-04-02 14:41

great_gudrun@hotmail.com skriver:
>bliver mine ting meget gnidrede og ved udprintning er al tekst og grafik
>ligesom lidt utydeligt og står ikke skarpt, som hvis det f.eks skrives og
>udprintes i Word.

På hjemmesiden bruger du *.gif eller *.jpg formatet i en kvalitet, som
slet ikke er beregnet til udskrift.

Hvis du vælger at gemme dine billeder i *.tiff eller *.png til brug i Word
vil du sikkert være tilfreds med udskriften.
Brug originalbilleder og gem dem i det rigtige format til opgaven.
*.tiff og *.png er tabsløse.
Hilsen emj

Fra : Esben

Dato : 07-04-02 01:36

"Else-Marie Jeppesen" <emj@enterpol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vil du sikkert være tilfreds med udskriften.
> Brug originalbilleder og gem dem i det rigtige format til opgaven.

Pixeldimensionerne på grafikken skal vel osse en del op for at det bliver
godt på print.

--
Esben

Fra : emj

Dato : 07-04-02 02:26

Esben skrev i <a8o4ar$r9l$1@sunsite.dk>:

>Pixeldimensionerne på grafikken skal vel osse en del op for at det bliver
>godt på print.

Man skal altid lave sin grafik så den passer til outputmediet.
Hilsen emj

Fra : Niels Svendsen

Dato : 06-04-02 21:00

Programmerne er ganske simpelt ikke gode til tekst, da f.eks. photoshop
laver tekst om til grafik når du gemmer det. Photoshop 6 er dog en del bedre
end de tidligere udgaver af prgr. da det arbejder med vektor indtil du
gemmer det som evnt. jpg eller gif.

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : R.O.

Dato : 07-04-02 13:53

"Niels Svendsen" <niels.svendsen@mail.dk> wrote in message

> Programmerne er ganske simpelt ikke gode til tekst, da f.eks. photoshop
> laver tekst om til grafik når du gemmer det.

Vrøvl! Sålænge du ikke konverterer til raster er teksten i "editable
vektor" -også i versioner før 6.

--
Regards/Hilsen
/R.O