Positive sange ???
Fra : DavMar

Dato : 06-04-02 08:49

Hejsa gruppe...

I forbindelse med et kursus i positiv tænkning, er jeg begyndt at samle en
list over sange med et positivt budskab (nej, jeg er desværre ikke til
dansktop)

Men for selv at starte, er her de to jeg har kunnet komme i tanke om indtil
nu :

Tina Turner - Simply the best
Roxette - Dressed for succes

Det skal helst være numre i det stil altså med "godt gang i"
Nogen der har nogle ideer ???

Venlig hilsen davmar

Fra : zcully

Dato : 06-04-02 10:29

Holly Johnson - S.U.C.C.E.S
Sigue Sigue Sputnik - Succes
Monty Python - Always look on the bright side of life

Fra : Renegade

Dato : 06-04-02 11:35

Chesney Hawkes "I Am The One And Only"
R.E.M "Shiny Happy People"
Der findes også et par ganske ok Positive numre på Glenmark Eriksson
Strømstedt CD'en...
zcully <zcully@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3caebfd0$0$738$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : Mørch

Dato : 06-04-02 11:16

Jeg ville have foreslået
-Baz Luhrmann - Everybody's free to wear sunscreen, men det kniber nok med
det der gang i den :)

Mvh
_Moerch

Fra : Flemming

Dato : 06-04-02 12:08

On Sat, 6 Apr 2002 09:48:57 +0200 "DavMar" <davmarFJERN_DETTE@mail.dk>
wrote in dk.kultur.musik:

Gloria Gaynor - I am what I am
Boy George - Live my life
Madonna - Express yourself
Spandau Ballet - Gold
Nina Hagen - Wenn ich ein junge waer
Dj Bobo Respect yourself

--
+ Flemming S. Nielsen <culture@post3.tele.dk> +
+ Visit Flemming's STARBOY UNIVERSE at <http://starboy-universe.dht.dk> +

Fra : Astrid

Dato : 06-04-02 12:15

> [...]
> dansktop)

> Det skal helst være numre i det stil altså med "godt gang i"

Aqua: Cartoon Heroes
Grant Lee Buffalo: the Whole Shebang
John Lennon: Instant Karma (i bund oggrund et meget godt og sandt budskab,
måske er den lidt nedtrykkende i starten)
Prince: Cream
Queen: We Are The Champions (den er lidt langsom, måske)

hvadsomhelst med Povl Kjøller

/astrid

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 06-04-02 13:00

Walk of life med Dire Straits

mvh
Kim Frederiksen

Fra : O.T

Dato : 06-04-02 13:17

> [...]
>
> Det skal helst være numre i det stil altså med "godt gang i"
> Nogen der har nogle ideer ???
>
> Bruce Springsteen-"Rosalita(Come out tonight)".
Eller "Out In The Street",med samme kunstner.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-04-02 14:28

DavMar <davmarFJERN_DETTE@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3caea85d$0$58755$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> I forbindelse med et kursus i positiv tænkning, er jeg begyndt at samle en
> list over sange med et positivt budskab

SVAR: Så er der jo f.eks. Sikken fest m Johny Re........... ????

nej, jeg er desværre ikke til dansktop

SVAR: Øhhh, nå. Hmmm. - Glem det - Der var ikke noget alligevel så, hehe.

Hilsen positivmusik-experten

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 06-04-02 14:35

"DavMar" <davmarFJERN_DETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse

Hej DavMar

måske skulle alligevel tjekke lidt dansk musik.....der ikke er dansktop

For eksempel Stig Møller, som jo er indbegrebet af dansk positiv musik.
læs feks tekster på "Sommer skoven" eller "Sikken dejlig dag"

//www.stigmoeller.dk/

--
Forårshilsen
Anette & Søren Faarborg

Fra : AJC

Dato : 06-04-02 15:33

"Flying Hotdogs" <info@[nospam]flyinghotdogs.dk> skrev i en meddelelse

> For eksempel Stig Møller, som jo er indbegrebet af dansk positiv musik.
> læs feks tekster på "Sommer skoven" eller "Sikken dejlig dag"

LOL, det mener du vil ikke seriøst?. De gange jeg har hørt "Sikken dejlig
dag" i bilradioen på vej til arbejdet om morgen har jeg mest haft lyst til
at vende om og melde mig syg!.
Magen til irriterende sang skal man lede længe efter. Den gør mig simpelthen
så deprimeret!.

Mvh
AJC.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-04-02 16:41

AJC <samsonjensen@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3caf0701$0$5255$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> De gange jeg har hørt "Sikken dejlig
> dag" i bilradioen på vej til arbejdet om morgen har jeg mest haft lyst til
> at vende om og melde mig syg!.
__________

Jeg hørte den også en dag og blev skidt tilpas.

Fra : AJC

Dato : 06-04-02 19:47

En god positiv sang som man bliver i godt humør af at lytte til er "The
Corrs - So Young".

Mvh
AJC.

Fra : Lars B.

Dato : 06-04-02 20:02

In article <3caf42ac$0$52642$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
samsonjensen@hotmail.com says...

Lidt positivitet:

Dan Baird - I Love You Period (og ikke I love your period )

--

Lars B
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Gizmoduck

Dato : 06-04-02 23:22

On Sat, 6 Apr 2002 16:32:39 +0200, "AJC" <samsonjensen@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>at vende om og melde mig syg!.
>Magen til irriterende sang skal man lede længe efter. Den gør mig simpelthen

jeg bliver nu også altid i helt godt humør af at høre på den gamle
hippie :) der er sq noget positivt ved den simple livsglæde hans sang
udstråler...at den ikke rent musikteknisk er et mesterværk gør ikke så
meget, det er jo ikke det der er formålet med den

--

Gizmoduck

"I feel like I'm on pins and needles
How many bands can rip-off the Beatles?
And every day there is another
Band that gets big by playing a cover"

Suicidal Tendencies "Pop Songs"

Fra : DavMar

Dato : 06-04-02 15:42

Jeg er åben for danske sange, men synes dog at dansktoppen er for
"lalle-glad" (undskyld Åge)

davmar

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-04-02 16:43

DavMar <davmarFJERN_DETTE@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3caf0915$0$58733$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg er åben for danske sange, men synes dog at dansktoppen er for
> "lalle-glad" (undskyld Åge)
>
> davmar
__________

Tak - Men synes du også at "Aldrig mer må jeg se dig" m. Royal Strings er
lalle-glad ?. Hehe

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 06-04-02 18:57

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i

> Tak - Men synes du også at "Aldrig mer må jeg se dig" m. Royal
> Strings er lalle-glad ?. Hehe

Også i den grad! Det er jo netop betegnende for dansktop-genren, at
musikken end ikke er forsøgt tilpasset teksten - eller omvendt.

Spiller du et typisk dansktop nummer instrumentalt (det er uden
sang, Åge), så vil du ikke have en jordisk chance for at gætte på
om teksten siger "jeg begår selvmord om 8 minutter" eller
"bondekoner fra Himmerland har de flotteste fletninger". Musikken
er nemlig spillet totalt følelsesforladt - og er hamrende
lalleglad.

--
B-)
Købes: Originalt (gratis) analog-kort til DR2 & TV2-Zulu

Fra : Tulla

Dato : 06-04-02 15:29

> [...]
>
> Tina Turner - Simply the best
> Roxette - Dressed for succes
>
> Det skal helst være numre i det stil altså med "godt gang i"

Hej Davmar

Jeg har svært ved at finde ud af om titlen også skal være med et positivt
budskab, eller om du bare leder efter glade sange...?
Anyway, her er et lille udsnit af min solskins-playlist. Håber du kan bruge
det til noget.

Gloria Gaynor, I will survive
Happy , Hang on
Irene Cara , Fame
Katarina and the waves , Walking on sunshine
Madonna, Express yourself
Prince, Baby i´m a star
Snap, I got the power

Mvh Ulla

Fra : DavMar

Dato : 07-04-02 10:14

"Tulla" <tulla@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Davmar
>
> Jeg har svært ved at finde ud af om titlen også skal være med et positivt
> budskab, eller om du bare leder efter glade sange...?
> Mvh Ulla

Hej Ulla

Titlen behøver ikke være positiv, men sangens tekst skal indeholde et
positivt budskab. Nogle sange man kan høre før man skal til jobsamtale, på
en date, i det hele taget har lyst til at høre noget musik der sætter en i
en "jeg kan klare hele verden"-stemning, hvis du forstår ???

Tak for alle jeres gode forslag

hilsen davmar

Fra : Troels

Dato : 07-04-02 14:53

> Det skal helst være numre i det stil altså med "godt gang i"
> Nogen der har nogle ideer ???

Blur - Tender
Aerosmith - Pink
Sunnyface - The sunny cha-cha
Junior Senior - Hele det nye album
Chemical Brothers - Let forever be

og selvfølgelig:
Portishead-.... øhhh.... nej bare drop det

/Troels

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 08-04-02 09:27

"DavMar" skrev i en meddelelse

> I forbindelse med et kursus i positiv tænkning, er jeg begyndt at samle en
> list over sange med et positivt budskab (nej, jeg er desværre ikke til
> dansktop)

Dem jeg selv synes jeg bliver glad af er:

Louis Amstrong: What a wonderful world
Sam Cooke: Wonderful world
Anne Linnet: Forårsdag (jeg ved den er dansk, undskyld)

Kåre

Fra : Kasper Aae

Dato : 08-04-02 16:04

> [...]

>Tina Turner - Simply the best
>Roxette - Dressed for succes
>
>Det skal helst være numre i det stil altså med "godt gang i"

Jep.

Army of Lovers - Let The Sunshine In
Madonna - Ray of Light
Spandau Ballet - Gold
Touch and Go - Straight To Number One
Phil Collins - Dance Into The Light
Right Said Fred - I'm Too Sexy : )

--
Kasper Aae

E-mail: rbb at rocketmail.com

Fra : Aastrid

Dato : 05-10-03 18:43

Heyyyy....!

Du skal da høre noget "danser med drenge", "Radio" eller kan du huske
børnetimen "bullerfnis"? På bullerfnisbåndet/CDén er der masser af gode
og festlige sange. Fx Smilende sussi, flower power tøj osv....

Men ellers er "I will survive" jo altid positiv...:)

http://www.kandu.dk/

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-10-03 20:43

Aastrid <Aastrid.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f805921$0$48889$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Heyyyy....!
__________

Positive sange. Ja det er jo lige dansktopmusik. Her ere nogle:

Vi holder fest (Torben Lendager)
Kom med til fest (Karina Høgfeldt)
Du burde købe dig en tyrolerhat (Johny Reymer)
Arevederti franz (Birthe Kjær)
Hej for dig (Lille Per)
Det er sommer, det er sol og det er søndag (Lille Per)
En sommerdag på øresund (Klaus og Servants)
Sommer og sol (Birthe Kjær)
Tre bornholmere i en gummibåd (Kim og Hallo)