Parabol til Pc
Fra : Mythos

Dato : 06-04-02 06:58

Hej

Jeg leger med ideen om at få min parabol til også at køre på min PC, med
mulighed for at optage, hvad skal man vælge af kort til det. Jeg agter IKKE
at skifte mit grafikkort ud, men KUN have et kort der kan bruges til at se
og optage fra parabolen.

Kim Larsen

Fra : Cleaner

Dato : 06-04-02 14:17

On Sat, 6 Apr 2002 07:58:02 +0200, "Mythos" <mythos@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>at skifte mit grafikkort ud, men KUN have et kort der kan bruges til at se

Du skal have fat i et Hauppauge WinTV PVR, det kan det du gerne vil
have....

Cleaner

Fra : Kristian

Dato : 06-04-02 15:15

> [...]

>at skifte mit grafikkort ud, men KUN have et kort der kan bruges til at se

Check WinTV-DVB-S her:
http://www.hauppauge.co.uk/html/digitaltv_prod.htm
eller den nyere version her:
http://www.hauppauge.de/prod_nexus_s.htm
og evt. "alternativt" softare her:
http://members.home.nl/happysat/MD/DVB_Hacking_Using_Multidec_80.html

--
Kristian

Fra : wheeeeeeee

Dato : 07-04-02 23:17

> [...]
IKKE
> at skifte mit grafikkort ud, men KUN have et kort der kan bruges til at se

Køb et "grabber" kort / TV tuner.

Fra : TBC

Dato : 08-04-02 16:43

"wheeeeeeee" <uuuiiiiii.this.is.not.a.real@ddress.com.net.org> skrev i en
meddelelse news:a8qgh1$k10$1@sunsite.dk...

> Køb et "grabber" kort / TV tuner.

Absolut ikke ! ! !

Hold dig til et PCI baseret DVB-s kort til din computer, det giver LANGT
bedre kvalitet (dvs helt tabsfri kvalitet ifht det broadcast du optager fra)
....Der ud over er filerne kortet optager allerede professionelt komprimerede
til MPEG2 idet kortet optager blot er den originale stream fra satelliten.
Det er hvis man måtte ønske det en leg at komprimere det yderligere til
DivX, men det har jeg nu undladt ved de musikvideoer jeg beholder på min HD
eftersom en komprimering der vinder væsentligt plads også uungåeligt
forringer billedkvaliteten i generende grad. (en almindelig musikvideo
fylder ca 100 MB)

I DK føres hovedsageligt Hauppauge DVB-s evt, med Common Interface udvidelse
til 2 Conditional Acces Modules og programkort.

Filerne kan også afspilles af andre computerbrugere f.eks med WinDVD eller
PowerDVD, uden at de behøver at have kortet selv

TBC

Ps. har du ICQ uden firewall problemer og en hurtig internetforbindelse kan
jeg evt sende et musikvideo eksempel.

Fra : Mythos

Dato : 08-04-02 20:12

> [...]
>
> TBC
>
> Ps. har du ICQ uden firewall problemer og en hurtig internetforbindelse

Nu er der et par stykker, også på mail, der har kommet med samme forslag som
dig, så det vil jeg holde mig til, men jeg tror lige jeg skal trække vejret
først, for det er noget mere bekosteligt end jeg havde troet. Men den dag
dagen kommer, bliver det som i har anbefalet.

Kim Larsen

Fra : TBC

Dato : 08-04-02 22:05

"Mythos" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> for det er noget mere bekosteligt end jeg havde troet. Men den dag
> dagen kommer, bliver det som i har anbefalet.

hmm, tja, et Hauppauge WinTV-DVB-S kort koster 2088 kr, men mit mareridt går
på at få et kort der kan grabbe nogle af mine gamle S-VHS optagelser i bare
nogenlunde god kvalitet. Et sådant ville koste 11.515 kr (Matrox RT2500) og
så ville det endog lave langt fra lige så gode optagelser som DVB-s kortet
ville fra direkte TV.

TBC