Argh .. Hvad gør jeg galt ? (newbie - stre~
Fra : JokeSten

Dato : 05-04-02 18:03

Hejsa
Jeg prøver at sende et billede (via multicast). Jeg vil åbne en
Fileinputstream fra serveren og på clienten il jeg gemme det i det i et
ByteInputArray.
Det virker som om at jeg sender pakker somer er større end den mængde data
som jeg har lyst til at sende. Endvidere vil min Client kun modtage den
første pakke.
JEg har tilføjet et par println til at illustrer mit problem.

Når jeg kører min Client for jeg kun følgende output :

[mb@mb Client]$ java Client
received length: 4096

men når jeg kører min Server får jeg følgende output :
[mb@mb Server]$ java Server
Nr. 1 Length of of bytes read 4096
Nr. 1 Packet Length 4096
Nr. 2 Length of of bytes read 4096
Nr. 2 Packet Length 4096
Nr. 3 Length of of bytes read 4096
Nr. 3 Packet Length 4096
Nr. 4 Length of of bytes read 2436
Nr. 4 Packet Length 4096

Koden er til Clienten er her :

MulticastSocket socket;
DatagramPacket packet;
String group = "225.4.5.6";

socket = new MulticastSocket(MPORT);
socket.joinGroup(InetAddress.getByName(group));

byte data[] = new byte[4096];
int bytesFromServer = 0;

ByteArrayInputStream inputFromServer = new ByteArrayInputStream(data);
packet = new DatagramPacket(data,data.length);

while((bytesFromServer = inputFromServer.read(data)) != -1)
{
socket.receive(packet);
data = packet.getData();
inputFromServer.read(data, packet.getOffset(), packet.getLength());

System.out.println("received length: "+packet.getLength());
}

Koden til Serveren er her :
MulticastSocket socket;
DatagramPacket packet;
String group = "225.4.5.6";

socket = new MulticastSocket();

int bytesRead = 0;
int count = 1;

byte[] buffer = new byte[4096];
FileInputStream rdFile = new FileInputStream("temp.gif");

while((bytesRead = rdFile.read(buffer)) != -1)
{
packet = new D
atagramPacket (buffer,buffer.length,InetAddress.getByName(group),MPORT);
socket.send(packet);
System.out.println("Nr. "+count+" Length of of bytes read " + bytesRead);
System.out.println("Nr. "+count+" Packet Length " + packet.getLength());
count++;
}

Hvis der var en java-haj(eller mindre fisk) der kunne fortælle mig hvad jeg
gør galt eller bare give lidt hjælp vil jeg være UTROLIG glad. Har måske
stirert mig blind på problemet. :)

JokeSten

Fra : Frederik Hansen

Dato : 08-04-02 15:36

Hejsa

Jeg tror der er noget galt i din client..

(Jeg kommenterer lige hvad jeg tror der går galt)

> byte data[] = new byte[4096];

Du laver et array på 4096 bytes, som alle er 0 (zero).

> int bytesFromServer = 0;
>
> ByteArrayInputStream inputFromServer = new
ByteArrayInputStream(data);

Du laver en ByteArrayInputStream som består af 4096 bytes som alle er 0.

> packet = new DatagramPacket(data,data.length);
>
> while((bytesFromServer = inputFromServer.read(data)) != -1)

Du læser 4096 bytes fra din ByteArrayInputStream og putter dem i Data.
(bytesFromServer er altså 4096)

> {
> socket.receive(packet);

Du modtager Packet.

> data = packet.getData();

Du sætter data lig med packet data.

> inputFromServer.read(data, packet.getOffset(),
packet.getLength());

Du læser fra din ByteArrayInputStream som ikke længere indeholder nogen
data (dem har du allerede læst).

> System.out.println("received length:
"+packet.getLength());
> }

Jeg tror din kode skal se sådan ud :

> byte data[] = new byte[4096];
> int bytesFromServer = 0;
>
> packet = new DatagramPacket(data,data.length);
>
> ByteArrayOutputStream inputFromServer = new
ByteArrayOutputStream(); //Bemærk at det er en OutputStream
> while(true) //Du skal på en eller anden måde, finde ud af
hvornår den sidste pakke er modtaget.. (Det skal du jo styre når du
bruger UDP)

--
Venlig hilsen

Frederik Hansen