Crouching Tiger, Hidden Dragon
Fra : Rasmus Christiansen

Dato : 31-01-01 21:31

Jeg ville bare lige høre hvor mange der egentlig har tænkt sig at købe denne
film, når den kommer ?

Det virker som om der ikke er mange der kender den ?!

Med venlig hilsen
Rasmus

Fra : Rune Skou Larsen

Dato : 11-02-01 17:11

"Rasmus Christiansen" <mail@id-music.com> wrote in message
> Jeg ville bare lige høre hvor mange der egentlig har tænkt sig at købe
denne film, når den kommer ?

> Det virker som om der ikke er mange der kender den ?!

Jeg har set den. Den er rigtig god på en kinesisk måde. :) Glimrende
kampscener, men de har vist optaget den på månen - det ser i hvertfald ud
som om der er en anden gravitationskonstant, når de kæmpende flyver rundt.

MvH Rune

Fra : John Hinge

Dato : 11-02-01 18:12

Rune Skou Larsen wrote:

> [...]
> som om der er en anden gravitationskonstant, når de kæmpende flyver rundt.

Det har tidligere været diskuteret.
Nogle mente at det gjorde filmen viiiildt urealistisk og noget hø
at de sådan sprang rundt over træer etc..

Konsensus var at filmen skal betragtes som 'fantasy' altså den
foregår i et (kinesisk) fantasy univers, hvor den slags ikke
nødvendigvis er forbudt efter gældende naturlove.
Derudover ser det jo flot ud.
Lidt ligesom Matrix, når Trinity hopper op i luften, hænger
stille lidt og så træder nogen i hovedet.

Man kan sige Matrix forgår i en hightech fantasi verden
og CTHD forgår i en lo-tech fantasi verden.

Derudover skammer jeg mig over jeg ikke har nået at se CTHD, jeg
må anskaffe den på dvd.. :)

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"5,6,7.. I will **** from 7-11" Rollergirl - Superstar

Fra : Rene Madsen

Dato : 12-02-01 11:12

Filmen er allerede ude i en regionkode 3 udgave

Kan købes hos Asian Movies: www.asian-movies.synonym.dk

Fra : Jonas Anderson

Dato : 12-02-01 12:22

Hej,

Hvem står i Danmark for formidlingen af dvd'er til videresalg og
udlejning, og er der tale om een instans, eller er der flere firmaer der
står for dette?

-Jonas

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 12-02-01 17:13

Hvis du taler om region 2 film, er det de velkendte videodistributører:
Scanbox (uadr!), Sandrew Metronome, Nordisk Film, SF Film m.fl.
De har hver især distributionsrettigheder for forskellige amerikanske
studier. F.eks. er det Sandrew Metronome der udgiver alt hvad bl.a. Warner
laver og Nordisk der udgiver for Fox, MGM osv.

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Kurt Brixen

Dato : 12-02-01 16:04

On Mon, 12 Feb 2001 11:12:23 +0100, "Rene Madsen"
<asian-movies@asian-movies.dk> wrote:

>Filmen er allerede ude i en regionkode 3 udgave
>
>Kan købes hos Asian Movies: www.asian-movies.synonym.dk

Jeg købte min hos www.coolashop.com - der er den 100 kr. billigere. De
leverer på ca. 1-2 uger.

Kurt Brixen

Fra : Asian movies

Dato : 12-02-01 17:55

kan kun finde en VCD version, og den ville også være 100 til 150 kr.
billigere hos Asian Movies

Rene Madsen

Fra : Kurt Brixen

Dato : 12-02-01 19:02

On Mon, 12 Feb 2001 17:54:50 +0100, "Asian movies"
<asian-movies@asian-movies.dk> wrote:

>kan kun finde en VCD version, og den ville også være 100 til 150 kr.
>billigere hos Asian Movies

Ja, det ser ud til at DVD'en er udsolgt dér. Så var det jo heldigt jeg
nåede at få den.

Min regning på Crouching tiger fra Coolashop lød på kr. 227,37 inkl.
porto. I tager kr. 294, så jeg må indrømme at der er ikke 100 kr.
forskel alligevel.

Kurt Brixen