Array => [0]?
Fra : Steen Broelling

Dato : 05-04-02 06:33

Hej

Jeg begynder da godtnook snart at få grå hår!

Jeg forsøger at indsætte et rundt 0 i en array() for hver af de
poster, hvor variablen $antal ikke indholder noget:

while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
$datoen = $row['datoen'];
$antal = $row['nummer'];
$loknavn = $row['loknavn'];
$kvali = $row['kvalitet'];
$obserkode = $row['obserkode'];

if ($antal=="") {
$nisse[] = "0";
}
else {
$nisse[] = $antal;
}
}

Men det lykkes ikke. Outputtet blir' ved med at være en array(), som
kun indeholder de poster, hvor $antal indeholder en værdi...

Jeg har også forsøgt med:

if ($antal=="0")
og
if (!$antal)
og
if (empty($antal))

- men det forbliver det samme. Er der nogen som besidder de vises sten
i forhold til ovenstående!??

Det jeg altså skal ha', er en array() som ser nogenlunde således ud:

Array (
[0] => 23
[1] => 1
[2] => 0
[3] => 332
[4] => 0
[5] => 1
[6] => 31
....osv.
)

- og altså ikke kun [0], [1], [3], [5] og [6] i ovenstående tilfælde!

MVH Steen Brølling
../mail strix@mail.dk
../usr/local/home http://www.broelling.dk
"pete sets the pace to anything..."

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 05-04-02 13:30

"Steen Broelling" <strix@mail.dk> skrev i en meddelelse

> while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
> $datoen = $row['datoen'];
> $antal = $row['nummer'];
> $loknavn = $row['loknavn'];
> $kvali = $row['kvalitet'];
> $obserkode = $row['obserkode'];
>
> if ($antal=="") {
> $nisse[] = "0";
> }
> else {
> $nisse[] = $antal;
> }
> }

Var det ikke smartere at sørge for kolonnen "nummer" indeholder "0" i stedet
for at være tom? Du kan måske bruge zerofill til din kolonne...

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Steen Broelling

Dato : 05-04-02 13:34

On Fri, 5 Apr 2002 14:30:03 +0200, "Tonni Aagesen"
<use.my@signature.com> wrote:

>Var det ikke smartere at sørge for kolonnen "nummer" indeholder "0" i stedet
>for at være tom? Du kan måske bruge zerofill til din kolonne...

Nej desværre. SQL'en finder et MAX(antal) blandt flere muligheder
indenfor en 5'dages periode. Det gør den 73 gange, men i mange
tilfælde er der slet ingenting at finde, fordi der slet ikke er et
antal.

Fra : Nikolaj Kolbe

Dato : 05-04-02 14:58

Fra : Steen Broelling

Dato : 05-04-02 15:06

On Fri, 5 Apr 2002 15:57:54 +0200, Nikolaj Kolbe <kolbe@cs.auc.dk>
wrote:

>Er du sikker på at det ikke er din indledende SQL-query, der gør at du kun
>får rækker hvor $antal er sat? Altså at du har en where-clause, der
>begrænser de fundne resultater?

Jamen selvfølgelig (skarper sig selv i panden). Det er jo det der går
galt.

Men hva' fan' stille en Thybo så op, når han skal ha' fyldt en array()
med 73 inputs, og der i virkeligheden kun er 10-25 stykker eller der
omkring!???
Jeg har nemlig lige kigget på SQLen, og jeg ka' ikke hive noget ud i
min WHERE klaus. Alle dataene skal bruges....

!??

MVH Steen

Fra : Nikolaj Kolbe

Dato : 05-04-02 15:45