Epson driver til OS X
Fra : Michael Harbo

Dato : 04-04-02 22:30

Hej NG

Jeg har en fin 'gammel' Epson Stylus Color 600 som Epson ikke har gidet lave
en OS X driver til - så nu har jeg et fint og stabilt system, men ingen
printer. Nogle forslag (andet end en ny printer forstås')

Harbo

Fra : Jesper

Dato : 05-04-02 14:48

Michael Harbo <harbo@cybersites.dk> wrote:

> [...]
> en OS X driver til - så nu har jeg et fint og stabilt system, men ingen
> printer. Nogle forslag (andet end en ny printer forstås')

Brug en gammel mac med MacOS Classic som printserver.
--
Jesper.
"Når svenskene laver historiske film dør man, når danskerne

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 06-04-02 03:53

Jesper <no@mail.bs> wrote:

> Brug en gammel mac med MacOS Classic som printserver.

Hvordan sætter man sådan en fætter op? Altså både den gamle mac og
indstillingerne i 'printcenter'. Kræves der noget printserversoftware
som man kan forbinde til?

--
Mvh Nicolai Brandt

Fra : Michael Holm

Dato : 06-04-02 17:47

> [...]

> en OS X driver til - så nu har jeg et fint og stabilt system, men ingen
> printer. Nogle forslag (andet end en ny printer forstås')

du kan jo evt. printe ud via classic, men det er selvfølgelig en nød- og
ikke så elegant løsning, har du prøvet om den virker med en driver til
en anden epson?

--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Michael Harbo

Dato : 05-04-02 21:41

> har du prøvet om den virker med en driver til
> en anden epson?

Nej - men det vil jeg prøve i aften. Det andet råd med netværksprint virker
ikke særligt tiltalende, det jeg i forvejen bruger Ethernet til bredbånds
opkobling

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 05-04-02 22:23

> Nej - men det vil jeg prøve i aften. Det andet råd med netværksprint virker
> ikke særligt tiltalende, det jeg i forvejen bruger Ethernet til bredbånds
> opkobling

Jamen, du kan da bare forbinde begge maskiner + adsl-opkoblingen gennem
en hub eller switch?
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Michael Harbo

Dato : 07-04-02 20:20

On 05/04/02 23:22, in article 1fa6wu5.1u2no5l1ewfdy2N%serse@diku.dk, "Per
Erik Rønne" <serse@diku.dk> wrote:

> Jamen, du kan da bare forbinde begge maskiner + adsl-opkoblingen gennem
> en hub eller switch?

Det kan jeg selvfølgelig, men så skal begge maskiner tændes hvis der skal
printes - og det overlever jeg da nok, men det smarte går ligesom af OS X
når der skal den slags krumspring til. Desuden er det jo heller ikke helt
udgiftsneutralt, og jeg har jo allerede brugt penge på det nye system.
- men hvis jeg nu gør det hvordan skal en netværksprinter så sættes op i OS
X ? (Det er iøvrigt ikke adsl, men GVD-net - en lokal udgave af stofa-net)