Formmail, validering
Fra : Is

Dato : 03-04-02 22:16

Hej !

Jeg har en formmail, der har en validering, som gør at ingen felter er
"tomme" !

Hvis nu jeg gerne ved et bestemt valg, ønsker at gøre "gæsten" opmærksom på
et eller andet, i en Msgbox, eller lignende. Hvordan gør man så det ???

Jeg tror det er her et sted der skal tilføjes noget:

function validering()
}
if((document.forms[0].modul.value=='') && (error==0))
{
alert('Du skal vælge hvilken modul du ønsker at gå på !');
document.forms[0].modul.focus();
error = 1;
}
if(error == 0)
document.forms[0].submit();
---
valget i modul er mellem:
<option value="">Vælg</option>
<option value="1">Modul 1</option>
<option value="2">Modul 2</option>
<option value="3">Modul 3</option>
<option value="4">Modul 4</option>
<option value="5">Modul 5</option>
<option value="6">Modul 6</option>
<option value="7">Modul 7</option>
<option value="8">Modul 8</option>
<option value="9">Modul 9</option>
</select>&nbsp; </font>
---
Jeg vil gerne et eller andet hvis der vælget et bestemt modul ??????

Jeg bruger FP 2000
og siden er på:
http://hjem.get2net.dk/isager/indmeld.htm

Erik Isager

Fra : Is

Dato : 14-04-02 20:32

"Is" <e.i@fjern@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> </select>&nbsp; </font>
> ---
> Jeg vil gerne et eller andet hvis der vælget et bestemt modul ??????
-----

Har selv fundet en brugbar løsning !!

i ovenstående validering er tilføjet:

if((document.forms[0].modul.value=='1') && (error==0))
{
alert('Har du set at holder starter 1 September ?');
error = 0;

Erik Isager