Kvalitet af GF3 vs. ATI 8500
Fra : TS

Dato : 03-04-02 20:14

Hejsa gruppe.

Jeg har pløjet hele gruppen igennem, ligesom jeg har læst diverse
anmeldelser; men alligevel synes jeg at jeg mangler nogen svar - som jeg
håber på kan blive besvaret her.

Jeg kigger efter et nyt grafikkort til max. 2100,-. Krav: hurtigt og tv
udgang samt god billedkvalitet.

Til den pris har jeg set:
noname ATI 8500 til ~2100,-
noname ATI 8500le til ~1700,-
og diverse GF3 TI200 fra 1350,- til 1800.

Efter at have læst diverse test, så er de den rækkefølge også den rækkefølge
de har ydelsesmæssigt.
Jeg hælder meget til et GF3 TI200 pga. prisen, men jeg tøver lidt da jeg har
hørt en del knap så flatterende om billedkvaliteten og tvudgangen.
Men det kan jo variere med diverse mærker. Hvilke har den bedste
billedkvalitet (GF3)? og kan alle problemer med tv udgangene løses med
TVTool? - og hvad er billedkvaliteten af denne i forhold til ATIs?

TV udgangen skal bruges til film og diverse (med et tvkort skal maskinen
fungere som videomaskine).
I behøver ikke anbefale ATIs AIW - jeg har prøvet 3 stks (2 Radeon AIW og et
7500 AIW) - elle tre måtte byttes. Derudover spillede driveren minus. Den
kunne slet ikke holde styr på opdateringsfrekvensen på skærmen.

mvh TS

Fra : Michael Sørensen

Dato : 03-04-02 21:03

> [...]
> 7500 AIW) - elle tre måtte byttes. Derudover spillede driveren minus. Den
> kunne slet ikke holde styr på opdateringsfrekvensen på skærmen.

Havde du problemer med tv udgangen på AIW ? Hvis ja hvad slags problemer.
Jeg har nemlig selv voldsomme kvaler med mit AIW.

Mit GF3 virker tv-udgangen på. Dog kun hvis jeg ikke har monitoren sat til
på samme tid !!!!
Så nej, jeg kan ikke anbefale et GF3 til sende billede over til fjernsynet
med.

Mvh. Michael

Fra : TS

Dato : 04-04-02 11:24

> Havde du problemer med tv udgangen på AIW ? Hvis ja hvad slags problemer.
> Jeg har nemlig selv voldsomme kvaler med mit AIW.
Det første Radeon AIW jeg fik virkede slet ikke. Det næste, der virkede
tvudgangen ikke. Det er nu over en måned siden jeg sendte dem til
returnering hos shg.dk - men har stadig ikke fået mine penge......

Det tredje, et AIW 7500, virkede fint en uges tid, hvorefter det begyndte at
lave Direct Draw fejl, og ikke altid ville starte op. Det sendte jeg retur
til itbutikken, som indenfor en uge har givet mig penge retur. Noget hurtige
behandling må man sige.

Jeg tror det bliver et Noname 8500LE - da jeg meget gerne vil have mulighed
for at kunne bruge skærm og fjernsyn på samme tid; ligesom billedkvalitet er
vigtig. De 3-400 kroner er så den merpris man betaler for dette ift. et
GF4TI200.

/Tonni

Fra : Wizeguy

Dato : 03-04-02 22:45

"TS" <tosch@email.dk> wrote in message
> [...]
har
> hørt en del knap så flatterende om billedkvaliteten og tvudgangen.

Kort sagt:

Radeon 8500/8500LE har både bedre 2D billedkvalitet og bedre TV-out end
GeForce3 Ti200. Til gengæld er der flere driverproblemer med spil etc.
--
Med venlig hilsen/Best regards
Anders Albrechtsen