Hjælp til tekst-tydning
Fra : Philip Kofoed

Dato : 03-04-02 18:53

Hej,

I familiens gemmer har jeg fundet en kopi af nogle håndskrevne
erindringer. Visse steder er svære at tyde, så jeg håber på at der måske
er en hjælpsom sjæl som har mere erfaring i den slags en jeg :)
Tag et kig på:
http://www.provosoft.com/tekster.html

Min renskrift af ovennævnte erindringer (med enkelte mangler) kan
ligeledes ses på ovennævnte link.

Hvis der skulle være nogen der har info om de personer og steder (Peder
Nielsen, Lille Bukkegaard i Aaker, Bornholm, ca 1850'erne) der nævnes i
erindringerne, vil jeg meget gerne høre fra dem.

pft & mvh
Philip Kofoed

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 03-04-02 22:39

"Philip Kofoed" <kofoed@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> Nielsen, Lille Bukkegaard i Aaker, Bornholm, ca 1850'erne) der nævnes i
> erindringerne, vil jeg meget gerne høre fra dem.

Ved nr. 4 skal der stå: "Forføjede"
Mvh. Bodil.

Fra : Philip Kofoed

Dato : 04-04-02 21:04

Hej Bodil,

> Ved nr. 4 skal der stå: "Forføjede"

Selvfølgelig! Jeg stirrede så længe på det at jeg bildte mig ind at 'fø' var
et defekt 'b' :)

Tak for hjælpen.

mvh
Philip

Fra : Annelise Christensen

Dato : 05-04-02 00:54

Hej Philip.

Ved stk. 2 menes der nok de "sorthjælmede" - det bruges vist nogle gange i
forbindelse med heste. - Min bedstefar fra Nordsjælland har i hvert fald
sagt det.

med venlig hilsen
annelise