Powerbook 500 mhz
Fra : Zorilla

Dato : 03-04-02 16:42

Er ovenstående noget værd
Det er ikke de nye titanium, jeg tror denne hedder Pismo.
Hvad skal en sådan koste ? 384 mb ram, 12 gb hd ?

mvh
Peter

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 03-04-02 21:09

Zorilla <Zorilla@mac.com> wrote:

> Er ovenstående noget værd

Ja, er du gal mand! Det er den feeedeste PowerBook. (Som jeg i øvrigt
selv ejer

I princippet er det samme indmad, som den første TiBook, bortset lige
fra G4 og den brede skærm - som jo bare er detaljer.

Den er fin til OS X, især med 384 mb ram (I princippet har den samme
hardware styrke, som de nyeste iBooks - ja den er jo nærmest blevet
relanceret i form af den store iBook med 14" skærm

Den er meget let at skifte indmad i - eks. HD (fik du den Morten

Den har mulighed for at ha' to batterier monteret - Pismo var den sidste
modulopbygget PowerBook.

Den har alt i porte (bl.a. alm. lydindgang.)

Den har et godt tastatur - efter min mening.

osv.

Da MacWorld testede Pismo'en fik den topkarakter uden forbehold - dette
er ikke set før eller siden.

Hvis jeg skulle komme med et par minuser så skulle det være, at den er
meget "blød" i plastiken. Den knager og bøjer en del. Her synes jeg
TiBook'en virker mere solid. Pismoen er vel også efterhånden lidt stor.
Den lille iBook er mere handy, og TiBooken er knapt så dyb og knapt så
høj.

> Det er ikke de nye titanium, jeg tror denne hedder Pismo.
> Hvad skal en sådan koste ? 384 mb ram, 12 gb hd ?

Tja... den kostede i sin tid kr. 20.000,- u/moms. I dag kan du få en
tilsvarende 14" iBook for det samme, men inkl. moms og DVD/brænder! Så
mellem kr. 13.000,- og kr. 15.000,- er vel en okay pris!???

Martin

Fra : Zorilla

Dato : 03-04-02 21:35

Tak for kommentarerne.
Grunden til jeg spurgte er at der i den blå avis er en sådan til salg til
15.000.
Jeg grubler lige lidt over det, da jeg umiddelbart synes det er lidt dyrt i
betragtning af at det 'kun' er en G3 der sidder i maskinen.

Peter

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 03-04-02 22:18

> [...]

> Jeg grubler lige lidt over det, da jeg umiddelbart synes det er lidt dyrt i
> betragtning af at det 'kun' er en G3 der sidder i maskinen.

Ja, men ti gengæld brænder du ikke huller i bukserne når du sidder med
en G3 på skødet

(Der er også en spinkel mulighed for et G4 (eller G5, G6, osv.)
opgraderingskort en gang i fremtiden. Pismo'en har nemlig, i modsætning
til TiBook og iBook, processoren på en separat kort. Men okay, mon ikke
prisen bliver for høj når kortet endeligt kommer...?!)
Martin

Fra : tom dissing

Dato : 03-04-02 22:28

Gad vide hvad 1 års garanti er værd... Prisforskellen mellem detailprisen og
den pris den tilbydes til i DBA ??
Husk at virksomheder ydermere kan trække momsen ud af en computer (
detailpris x 0.80 )
Jeg kender ikke butiksprisen på den omtalte maskine, men de par tusind du
sparer kunne hurtigt give bagslag.. Hvis det nu viser sig at et eller går
galt !?

Tom

PS
Du kunne jo også købe den maskine du ønsker og så "nøjes" med at ligge
15.000 i udbetaling !?

Fra : Morten Reippuert

Dato : 04-04-02 21:57

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> Den er meget let at skifte indmad i - eks. HD (fik du den Morten

Vær du glad for at du bør i det mørke jylland...

> Hvis jeg skulle komme med et par minuser så skulle det være, at den er
> meget "blød" i plastiken. Den knager og bøjer en del. Her synes jeg
> TiBook'en virker mere solid.

Hvis først man har haft en iBook eller tiBook mellem hændererne, kommer
den (som næsten alle andre bærbare) til at virke som noget skrøbeligt
"bras"

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Morten Reippuert

Dato : 04-04-02 09:39

Zorilla <Zorilla@mac.com> wrote:

> Er ovenstående noget værd

Jada - den er hurtigere end en iBook 500 og har DVD drev samt andre
godter, men den er ikke nær så gedign som en ny iBook.

> Det er ikke de nye titanium, jeg tror denne hedder Pismo.

korrekt

> Hvad skal en sådan koste ? 384 mb ram, 12 gb hd ?

omkring 12000kr.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>