Hvordan opbygges koden bedst?
Fra : Jakob Jensen

Dato : 03-04-02 14:55

Hej NG

Jeg står og skal lave en side til en af mine venner, siden skal være nem at
implentere på andre servere og den skal være nem at sætte op.

For at gøre disse to ting mulige, har jeg tænkt over at lave følgende:
en fil hvor sidens navn, måske under siders navn, mysql server oplysninger
og andre nyttige oplysninger bliver skrevet i.
en fil som kontakter serveren med de oplysninger som er indtastet i den
forrige fil.
en fil som opretter de forskellige tabeller og kolonner i databasen, igen ud
fra mysql oplysningerne indtastet i den første fil.

Når tabellerne oprettes, skal der skrives om de forskellige tabeller bliver
oprettet,er oprettet eller fejler.

Har i andre ideer til hvordan man laver det grundlæggende bag ved, så det
bliver let for andre at implentere siden?

--
Mvh. Jakob Jensen
http://www.debatkat.dk

Fra : -Martin-

Dato : 03-04-02 17:48

On Wed, 3 Apr 2002 15:54:52 +0200, "Jakob Jensen"
<sonic_90@hotmail.com> wrote:

[SNIP[

>Har i andre ideer til hvordan man laver det grundlæggende bag ved, så det
>bliver let for andre at implentere siden?

Jeg ville lave så mange funktioner som overhovedet muligt, i en enkelt
fil fx functions.php så er selve koden meget nemmere at overskue

Og ellers lave en fil fx config.inc.php hvor man så kun skal rette i
den fil

fx mysql server, database osv osv.

Sådan plejer jeg at opbygge det

Og engang imellem laver jeg så man kan rette diverse design ting i
databasen

fx font-family osv osv.

Fra : Svenne Krap

Dato : 03-04-02 23:24

<sonic_90@hotmail.com> wrote:

>Jeg står og skal lave en side til en af mine venner, siden skal være nem at
>implentere på andre servere og den skal være nem at sætte op.

Et godt objectdesign skulle hjælpe dig langt hen ad vejen.
Klasser, der hver især vartager en specifik opgave. Intet hardcodet på
siderne, en global includefil, der trækker de andre ind efter behov
(eller bare dem alle under alle omstændigheder).

Svenne
--
Job-offerings with more than a googolplex* USD a year are instantly accepted.
* = http://www.fpx.de/fp/Fun/Googolplex/

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 06-04-02 13:49

"Jakob Jensen" <sonic_90@hotmail.com> skrev

> Jeg står og skal lave en side til en af mine venner, siden skal være nem
at
> implentere på andre servere og den skal være nem at sætte op.

Du har allerede fået et par tips, så lad mig blot nævne at du måske skulle
overveje at bruge en var til din index side, da nogen udbydere nyder at
bruge opdigtede filextensions ala .php4. Det jeg mener er en config-fil,
hvor du angiver:

$index = "index.php";

og laver links således:

<A HREF="<? print $index?action=links ?>">

--
Take Care
Kim Emax