bryllupsrejse i oktober - ideer?
Fra : Karsten

Dato : 03-04-02 11:43

Hejsa

Vi skal giftes til oktober og leder efter et sted at tage på god
gammeldags romantisk strand/dase ferie. Men det gør nu ikke noget hvis
der er lidt sjovt at kigge på også.

Vi havde forestillet og filipinerne eller Bali, men er lidt nervøse
for regntiden - gider ikke btale 10.000 pr næse for 14 dages regn!

Har du et godt forslag?

På forhånd tak
Karsten

Fra : Gard Karlsen

Dato : 03-04-02 14:37

Hei

Jeg er ikke sikker på hvordan regntiden er på Bali og Filipinene men jeg har
vært i Thailand i september sammen med min kjære og selv om det var wet
season hadde vi det helt fantastisk. I Thailand hadde aldri hele dager med
regn kun korte kraftige regnbyger. Og det var varmt og godt selv om det var
fuktig.

Hvis du ønsker å reise lenger sydover kan Sør-Afrika være et alternativ. I
Oktober begynner det å bli vår der nede. Cape Town er en av de vakreste
byene jeg har besøkt og dersom dere dra østover på the Garden Route vil dere
kunne finne mange små byer med fine strender. Ja, det er litt kaldt i vannet
med det er vi vel vant til

Jeg var i Mexico på bryllupsreise. Vi dro til Playa Del Carmen utenfor
Cancun og dette var også en deilig plass. Godt og varmt både på land og i
vannet og snorklingen utenfor Cozumel var fantastisk. Dersom du ønsker party
can du dra til Cancun og hvis du ønsker kultur kan du dra til Maya ruiner
rundt omkring i området.

Hvis du kun vil ha underholding kan du dra til Florida. Vi var der sist
oktober og hadde det fint. Vi besøkte de store parkene i Orlando, koste oss
litt i Miami, dro på stranden ved Tampa. Kan anbefales men det koster litt.

Jeg har vært på plassene beskrevet ovenfor og jeg har lagt ut bilder og
reisebrev på min hjemmeside fra turene. Jeg har også lagt ut litt info om
hvor mye det kostet, hvilke attraksjoner vi besøkte osv. Du kan besøke siden
http://donar.netpower.no/~ghk/

Jeg håper at du får en fin tur uansett hvor dere drar

Mvh
GArd

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 06-04-02 21:32

I Thailand hadde aldri hele dager med
> regn kun korte kraftige regnbyger.

Det vil jeg nu ikke give dig helt ret i. Vi var i Thailand i november 2000,
og det skulle være lidt uden for regn sæsonen, men lige netop på det
tidspunkt hvor vi var der, var regn sæsonen skubbet, og vi havde altså flere
dage med konstant regn, så den med de korte kraftige byger holder altså ikke
rigtig.
Jeg skriver ikke dette indlæg for at tale dårligt om Thailand, tværtimod,
for jeg er selv meget vild med Thailand, og vil 100% også der til igen, jeg
synes bare Karsten skulle vide, at regn sæson kunne være andet end korte
kraftige byger, det ville da være ærgeligt at få "ødelagt" sin bryllupsrejse
med silende regn.

Held og lykke med bryllupet Karsten

Mange hilsner fra
Bolette

Fra : Karsten Kristensen

Dato : 07-04-02 19:12

, det ville da være ærgeligt at få "ødelagt" sin bryllupsrejse
> med silende regn.

Mange tak for tipsene - jeg tror vi vælger at smut til karibien, så vi
slipper for regntid. Og ikke mindst 15-20 timers flyvetid (vi har ret
begrænset tid)

Karsten

Fra : Gard Karlsen

Dato : 08-04-02 14:18

Hei

Det tar tid å reise til Karibien også. Jeg tror flyturen vår fra Stockholm
til Cancun tok 12 1/2 time.

Mvh
Gard
http://donar.netpower.no/~ghk/