POST'e til secure server
Fra : Christian Doeleman

Dato : 02-04-02 21:25

Hej alle,

Kan det med PHP lade sig gøre at sende en HTTP POST til en secure server?

Jeg har kigget på fsockopen(), men kan ikke lige gennemskue hvad jeg skal
gøre, hvis URL'en er af typen https://www.eksempel.dk

Med venlig hilsen
Christian

Fra : Troels Arvin

Dato : 02-04-02 23:22

On Tue, 02 Apr 2002 22:24:52 +0200, Christian Doeleman wrote:

> Kan det med PHP lade sig gøre at sende en HTTP POST til en secure
> server?

Med cURL-udvidelsen til PHP kan man hvad som helst HTTP-relateret,
herunder kommunikere over SSL.

Fra : Christian Doeleman

Dato : 02-04-02 23:53

"Troels Arvin" <troels@arvin.dk> skrev:

> Med cURL-udvidelsen til PHP kan man hvad som helst HTTP-relateret,
> herunder kommunikere over SSL.

Mit webhotel understøtter ikke cURL. Er der andre muligheder?

Christian

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 03-04-02 08:59

Christian Doeleman skrev:

> Mit webhotel understøtter ikke cURL. Er der andre muligheder?

Kompiler selv cURL-modulet og dl() det i dit script.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Christian Doeleman

Dato : 03-04-02 11:01

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.emailadresse@eksempel.dk> skrev:

> Kompiler selv cURL-modulet og dl() det i dit script.

Kan du uddybe det lidt?

Jeg har ingen erfaring med at kompile moduler.

Jeg bruger win98 og serveren er en FreeBSD maskine med Apache og PHP 4.1.2.

Med venlig hilsen
Christian

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 03-04-02 11:19

Christian Doeleman skrev:

> Kan du uddybe det lidt?

Hvis du henter kildekoden til PHP, så står der en forklaring i en fil,
der hedder noget a la "README.SELF-CONTAINED.EXTENSIONS".

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Christian Doeleman

Dato : 03-04-02 12:02

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.emailadresse@eksempel.dk> skrev:
> Hvis du henter kildekoden til PHP, så står der en forklaring i en fil,
> der hedder noget a la "README.SELF-CONTAINED.EXTENSIONS".

Tak for tippet. Jeg fandt filen, men er stadigvæk i tvivl. Den vejledning
kommer jeg vel ikke så langt med på en windows maskine, vel?

--
På forhånd tak,
Christian

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 03-04-02 12:23

Christian Doeleman skrev:

> Tak for tippet. Jeg fandt filen, men er stadigvæk i tvivl. Den
> vejledning kommer jeg vel ikke så langt med på en windows maskine,
> vel?

Nej. Den er til Unix. Men du kan jo logge ind vha. SSH og kompilere
modulet.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 03-04-02 13:16

Eller noget med cygwin

http://www.google.com/search?q=cygwin

--
Kristian Risager Larsen
http://www.kezze.dk - mailto:kezze@kezze.dk

Fra : Hroi Sigurdsson

Dato : 03-04-02 14:31

Kristian Risager Larsen wrote:

> Eller noget med cygwin
>
> http://www.google.com/search?q=cygwin

Cygwin hjælper ham ikke en døjt. Han bør snakke med sit webhotel om at
få installeret modulet.

--
Hroi Sigurdsson hroi@ngdc.net
Netgroup Datacenter http://www.ngdc.net

Fra : Peter Brodersen

Dato : 03-04-02 13:42

On Wed, 03 Apr 2002 09:58:58 +0200, Jonas Koch Bentzen
<ingen.emailadresse@eksempel.dk> wrote:

>Kompiler selv cURL-modulet og dl() det i dit script.

Tager vi udgangspunkt i at det er et kompetent webhotel, nægter de
forhåbentligt ssh eller brug af dl() - før dette vides, kan det let
blive spild af tid at foreslå at rode med ssh, at kompilere moduler
selv, etc.

Christian, hvilket webhotel bruger du? Hvad hedder dit domæne, hvor
PHP-filerne ligger på?

--
- Peter Brodersen

Fra : Christian Doeleman

Dato : 03-04-02 15:13

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> skrev:

> [...]
> selv, etc.
>
> Christian, hvilket webhotel bruger du? Hvad hedder dit domæne, hvor

Domænet er http://www.dmk.dk og er hostet af Azero på et Firesite Plus
webhotel.

Der er helt sikkert ikke adgang til ssh, men muligvis til dl() o.lgn.
Domænet bliver dog snarest flyttet til en nyere server hos Azero, der er
lidt mere restriktiv og hvor sikkerheden har højere prioritet end det
nuværende.

Jeg har nu, som foreslået af Troels og Hroi, opfordret Azero til at
installere cURL. Med lidt held og noget tålmodighed bliver det måske
installeret...

Christian

Fra : Troels Arvin

Dato : 03-04-02 13:44

On Wed, 03 Apr 2002 09:58:58 +0200, Jonas Koch Bentzen wrote:

> Kompiler selv cURL-modulet og dl() det i dit script.

Det synes jeg er en halvdårlig idé. Dels kan det være svært at få
kompileret således at library'et passer ind i produktionssetup'et uden at
kende produktionsserveren ordentligt. Dels vil det sandsynligvis ikke
længere virke, hvis webhotellet får opgraderet PHP til en nyerede udgave.
Desuden kan det være, at webhotellet har slået dl() fra eller gør det på
et tidspunkt (det ville jeg i hvertfald nok gøre, hvis jeg administrerede
et webhotel, der benyttes talrige uafhængige brugere).

Jeg synes, at Christian skulle bede sit webhotel installere cURL og
php-curl. Det er en uproblematisk PHP-udvidelse (i modsætning til fx.
PHP's pspell og recode udvidelser, som kan gøre installationen ustabil).
Efterhånden som at HTTP(S) server-til-server kommunikation bliver mere og
mere udbredt (tænk web-services, SOAP, XMLRPC, osv.), er det centralt at
have gode faciliteter til den slags.

I øvrigt har jeg hørt tale om, at cURL skal være standardmodul i en
kommende PHP version. Fx. er cURL's FTP håndtering også bedre end PHP's
nuværende ftp-udvidelse.